[Mplayer-felhasznalok] Re: UNIX offtopic

John McKein grobs at freemail.c3.hu
Tue Mar 4 16:49:13 CET 2003

Hello!!!

On Tue, 2003-03-04 at 10:01, Toth Csaba wrote:
> Hadd kerdezzez valamit: te utalod az FSF-et (hozzaszolasbol ugy tunik)? Ha
> igen, akkor gondolod at, hogy mi az az FSF, mi az a GNU es mindezek milyen
> kapcsolatban allnak a Linux rendszerrel, amit hasznalsz.

Nem utalom az FSF -t, bizonyos cegekhez, csoportokhoz kepest pl. ugy
szeretem oket mint egy plusmackot :o) Az, hogy valami nem tetszik, vagy
nem fogadom el feltetel nelkul, meg nem jelenti, hogy utalom ...
Az info lapok akar jok is lehetnenek, de _szerintem_ nem azok. A poen,
hogy en voltam az egyetlen aki itt belso tarsasagban vedte az info
lapokat :o() Ettol fuggetlenul minden ami info -ban van, annak kerestunk
man megfelelot.

> Az inforol annyit mondok, hogy noha en a konzolt szeretem, de kellemesen
> csalodnom kellett benne. Gnome alatt a helpbol grafikusan elerheto a man
> es az info is. Az info oldalak a linkelhetoseg miatt eleg jol
> hasznalhatok. Es pl. olyan dolgokat lehet bongeszni, mint a libc
> (konkretan ezt neztem). _Nagyon_ tanulsagos tud lenni akar meg egy read()
> vagy write() elolvasasa is (ha alaposan nezed).

Mostanaban sokat olvastam ezeket a lapokat, es szamomra a `man read`,
`man write` sokkal kenyelmesebbnek tunt. A `yelp` -pel tobb masodperc
volt mire egyaltalan bejott a glibc info folap (p3 800MHz), es ott meg
bogaraszhattam, hogy melyik menu melyik almenujeben van amit keresek. A
bongeszes elonye, hogy neha olyanra bukkan az ember amit nem keresett,
de nagyon jol jon.

grobs