[Mplayer-felhasznalok] Re: UNIX offtopic

Toth Csaba tocsa at inf.bme.hu
Tue Mar 4 10:01:31 CET 2003

On 3 Mar 2003, John McKein wrote:

> Az info egy FSF talalmany es meg ok se hasznaljak. Tudnam minek talaltak
> ki meg egy hypertext -et :o( Az elhelyezese /usr/info es /usr/share/info
> valtozo, es elvileg /usr/share/info a szabvanyos. Mivel csak az FSF
> hasznalja, egymas kozt igazan megbeszelhetnek.

Hadd kerdezzez valamit: te utalod az FSF-et (hozzaszolasbol ugy tunik)? Ha
igen, akkor gondolod at, hogy mi az az FSF, mi az a GNU es mindezek milyen
kapcsolatban allnak a Linux rendszerrel, amit hasznalsz.

Az inforol annyit mondok, hogy noha en a konzolt szeretem, de kellemesen
csalodnom kellett benne. Gnome alatt a helpbol grafikusan elerheto a man
es az info is. Az info oldalak a linkelhetoseg miatt eleg jol
hasznalhatok. Es pl. olyan dolgokat lehet bongeszni, mint a libc
(konkretan ezt neztem). _Nagyon_ tanulsagos tud lenni akar meg egy read()
vagy write() elolvasasa is (ha alaposan nezed).

Es latatlanba mondom, hogy mivel FSF, ezert az info-t valszeg tudod
konvertalni SGML-re vagy HTML-re is.

> A root es a usr normalis esetben kulon file-rendszer. Ergo ertelmes
> lenne azon a file-rendszeren tarolni a config file -okat ahol maga
> program van. Ahogy a local -ban levo szemetek configjait sem ontod a
> /etc -be.

Ezzel kapcsolatban mar magyaraztak. Ugyanazt tudom mondani.

--

tocsa