[Mplayer-felhasznalok] Re: UNIX offtopic

Kosa Attila atkosa at shinwa.hu
Tue Mar 4 08:40:25 CET 2003

On Mon, Mar 03, 2003 at 08:49:21PM +0100, John McKein wrote:

> Na igen. Es rogton van 3 darab bin. A /bin a rendszer indulasahoz,
> helyreallitasahoz szukseges dolgok, a /usr/bin amivel dolgoznak a gepen,
> es a /usr/local/bin ahova csak helyben hasznalt (sokszor devel) cuccok
> kerulnek. Akkor miert van csak 2 etc (/etc es /usr/local/etc)???

Mert van a rendszernek, es van az altalad felpakolt cuccoknak.
A sajat cuccaidat ugy rakod fel, ahogy akarod.

> A root es a usr normalis esetben kulon file-rendszer. Ergo ertelmes
> lenne azon a file-rendszeren tarolni a config file -okat ahol maga
> program van. Ahogy a local -ban levo szemetek configjait sem ontod a
> /etc -be.

Es ha tobb gep kozott elosztott fajlrendszert szeretnel csinalni, akkor
pedig emiatt nem fogod tudni megvalositani. Arrol nem is beszelve, hogy
a /usr-t nyugodtan lehet ro-ba mountolni, de akkor nem tudod
szerkesztgetni a konfigokat, nem tudjak a userek megvaltoztatni a
jelszavukat satobbi.

Ezt en sem igazan ertem.

> Ha a root -on levo cuccok dolgai a /etc -ben, a usr -en levok pedig a
> /usr/etc -ben lennenek, akkor tokeletesen lehetne menteni mindkettot. Ha
> valami elmebaj folytan pl. ugy dontenek, hogy le akarom menteni a usr -t
> akkor nem kene kivadasznom a menteshez tartozo config -okat egy masik
> file-rendszerbol. Az, hogy minden a /etc -be megy, a PC -s, mindent egy
> konyvtarba elvet koveti, holott lehet, hogy root es usr policy egesz
> mas.

Picit ellentmondasosnak tunik az, amit mondasz. Ha le akarod menteni a
/usr-t, akkor ha lemented a /etc-t is, nem kell vadasznod semmit sem.
De te montad, hogy elmebaj lenne, ha a /usr-t mentened. Tehat eleg a
/etc-t menteni, es nyugodtan szamithatsz arra, hogy minden program
konfigjat sikerult lementened. Szerintem sokkal kenyelmesebb, hogy
minden konfig a /etc konyvtarban talalhato. Backup szempontjabol is, es
azert is, mert ha allitgatni kell valamit, akkor nem kell bogarasznom
sehol, bemegyek a /etc-be, es ott megtalalok mindent.

--
		Udvozlettel
				    Zsiga