[Mplayer-felhasznalok] flip-flop

Gábor Lénárt lgb at lgb.hu
Sat Mar 1 18:48:24 CET 2003

On Sat, Mar 01, 2003 at 01:55:05PM +0100, Arpi wrote:
> Hi,

> debiannal? sok.
>
> 1. GPL maniajuk (nem kerul beel az ami _szerintuk_ nem gpl es free es akarmi)

Es ez jol is van. Imho pusztuljanak a nem free software-ek! Amugy nem csak GPL
a maniajuk, pl a BSD licensz is tok megfelel nekik, sot meg sok mas dolog
is ...

> 2. qrvara el vannak maradva (min. fel ev mire egy uj verzio bekerul a sid-be
>    masik 2 ev mire a stable-ba). ie. en nem ertek egyet azzal, hogy a 2
>    evvel ezelotti verziok stabilabbak mint a mostani releasek vagy devel
>    verziok. bar az mplayer 0.10 telleg stabilabb volt mint a mostani CVS :)
>    igaz 100kb volt a forras nem 15mb...

Aki ert hozza az ugyis "develt" hasznal :) Imho az tokmind1, hogy most develnek
hivjak vagy nem, engem ez nem zorget.

> 3. idiota csomagkezeles. minden dependel mindenen, lehetetlen barmit
>    leszedni anelkul hogy osszebaszna mindent (ne vitatkozz, probald meg
>    pl. lecserelni a postfixet sendmailra). vagy ha pl. modositasz egy

Epp multkor csinaltam. Minden gond nelkul, igaz Sparc Debian volt, de
imho az tokmind1. Ha nem ertesz hozza, akkor persze elofordulhat :)

>    programon, a kovetkezo apt-get upgrade felulirja siman. ez biztos jo
>    az egysegsugaru usereknek (akik meg ugyis suset hasznalnak) de aki
>    szereti hackelni a renbdszeret, atirni scripteket. programokat,
>    patchelgetni etc az csak szop miatta. arrol nem is beszelve, ha pl.

Akkor meg ne legyel lammer, es akkor ne binarisnak minositett valamit
modosits! Ami conffile arra van checksum es rajon hogy valtozott.
Imho semmilyen disztrib nem fogja azt tulelni, hogy lecserelsz ket tucat
valamit csak ugy amik fuggnek egymastol aztan vmelyik csomagot csomagkezelovel
frissited, meg a vegen mar te sem tartod fejben mit hol csinaltal.
lasd meg kov. bekezdes

>    forrasbol akarok felrakni valamit... tudom, csinaljak eloszor csomagot
>    belole es azt tegyem fel. hat ez rotfl.

Nem kell. Azt illik /usr/local-ba rakni pl. Ezt minden normalis helyen igy
is csinaljak, nem csak Linuxnal.

> 4. idiota konyvtarstruktura. minek kell egy 20kb-os program filejait 25
>    kulonbozo konyvtarba szetszorni? vagy pl. minek kell az apache 1 db
>    configfilejat 3 darabra cincalni? vagy miert jo, hogy a

?? Tessek? Imho le vagy maradva. Defaultbol nem is hasznlja a tobbit, tok
uresesek, amugy elvileg barmelyikbe irhatsz barmit amugy is ...
Nalam minden Debian rendszeren ures mind1ik kiveve ofkoz httpd.conf

>    /var/spool/cron/user/crontab-on felul van /etc/cron.d, /etc/cron.daily,
>    cron.weekly etc is? ettol lesz atalthatobb? inkabb ettol nem.

Nem kotelezo hasznalni! Elobb amiatt sirsz, hogy a Debian korlatoz teged,
most meg amiatt, hogy tobbfajta megoldast is nyujt. Akkor most mi is van?

> roviden ennyi, hosszan tudnek meg ertekezni rola, de az ugyis csak flamewart
> eredmenyezne.

Keso :)

> ezt is csak azert irtam le, hogy lasd, nem ok nelkul nem szeretem.
> de imho jogom van nem szeretni es mast hasznalni.

Ebben viszont IGAZAD van, termeszetesen!!!

- Gábor (larta'H)