[Mplayer-felhasznalok] mencoder

Pásztor Szilárd silicon at inf.bme.hu
Wed Jul 3 18:16:05 CEST 2002

Marki Attila:
> de nekem meg azt irja hogy 650: br = -350 ( VALAHOGY IGY MERT AZ OTHON
> VOLT A`rpitol biztos megkapom a betont)
> it most ez szerintem egy NEGATIV szam ( vonjam le az aktualis
> bitratabol? ... de azt honnan tudom meg)
> PONT.

Mert úgy számolja, hogy a méret=képméret+hangméret, a bitráta meg a kép
méretét fogja megadni. És -350-es bitráta kell ahhoz, hogy elérd a 650M-s
méretet, magyarul -350-et kell adni a hang méretéhez, hogy elérd a 650M-s
méretet, magyarul a hang önmagában nagyobb, mint ami ráfér egy CD-re. PONT.

> mencoder dvd 1 -oac copy -ovc lavc -lavcopts vcodec=mpeg4:vhq -o
> Asterix.avi
> az homogen szinek nem simak hanem kockasak lehet ez ellen tenni valamit?

Írsz egy jobb codecet, ami nem kockásra tömörít. Vagy nagyobb bitrátával
kódolod. Vagy eljátszol a lavcopts többi lehetőségével. Vagy ezeket
kombinálod.

Mostmár a -ovc lavc a default.