[Mplayer-felhasznalok] Nem trivialis kerdes...

Gábor Lénárt lgb at lgb.hu
Fri Jan 4 15:23:02 CET 2002

On Fri, Jan 04, 2002 at 03:12:21PM +0100, Pásztor György wrote:
> Hali,
>
> számomra nem triviális a dolog de lehet, hogy másoknak igen.
> Szóval adott egy .avi, amihez a felirat vmi dvdtípusú feliratban van:
> .idx, .sub, .id?, szóval azt hiszem az a fajta felirat, mint ami a dvdken
> is szokott lenni. A .sub kb. 6 mega bináris vaczak, a többi meg vmi szöveges
> cucc... Nem vagyok biztos benne, de gondolom, hogy ez az a dvdsub, amit
> Árpiék igértek, hogy a 0.60-ban már benne van.

Naszal. A DVD-ken a felirat egyreszt kep formatumban van, masreszt nem is ugy,
ahogy te elkepzeled. Azaz a DVD-n NEM kulon file, hanem magaban a VOB-ban
van benne mint subtitle stream, vagy hasonlo. Valo igaz, hogy a DVD subtitle
support volt beigerve, es van is. Amit azonban te mondasz, az teljesen mas:
itt a subtitle nalad kulon file-ban van, azaz egeszen maskeppen kene
kezelni, mint ahogy a DVD-n muxik. Nem ismerek tul sok sub formatumot, de
imho tenyleg van olyan formatum, ami kulso file, de NEM szoveges alapu,
hanem a DVD-hez hasonlo felepitesu, ehhez azonban meg nincs support
tudtommal.

- Gabor