[Mplayer-felhasznalok] SVCD hibas lejatszasa

John McKein grobs at freemail.c3.hu
Sat Apr 6 03:39:29 CEST 2002

Hello!!!

On Sat, 2002-04-06 at 00:20, Arpi wrote:
> btw, mi van az UHU-val? nagyon nagy a qss mostanaba.. listara is irtam de
> semmi reakso:n
Ez rosz kerdes volt :o) kezd fajni a hatam a kemping agytol ami az
irodaban van :o() A foldon szoktam aludni, de itt nem lehet mert nincs
takaritono ... mi meg ... :o)
10 napja akartunk egyet kitenni, aztan elcsusztattuk keddre. Most
szombat hajnal, ugy nez ki osszeall amit kitehetunk, hogy mindenki jol
leugathassa :o) Kozben kijott a kde3, ugyhogy most mar nem rc3 van a cd
-n. Egyebkent olyan volumenu progikbol jott meg uj verzio mint which,
less :o) idonkent megdobbenek, hogy fsf -nel meg kodol valaki.
Az mplayer erdekes lesz benne :o) Forditottam anno egy majdnem teljeset
(gyakorlatilag minden volt benne lirc -tol a dxr3 -ig), aztan most
utnek, hogy mindentol fugg (gii, ggi, lirc, svgalib). Viszont vegre
csinaltam cvs -bol szedendo progiknak (mplayer, wine, ffmpeg stb.) egy
scriptet ami leszedi es csomagot csinal belole (csak a forditasi
parametereket kell valtoztatni), ugyhogy holnap lesz cd -n uj mplayer
(nem tom mi lesz mplayer -ben), meg wine, meg mittom en meg mi, es
elvileg hetfon kitesszuk ha Bronz aszondja nala siman felment laptop
-ra, es meg mukodott is.
Aztan jonnek majd a "nalam megfagyott a telepites kozepen" kezdetu
visszajelzesek, es mi meg nezunk, hogy ez most mi :o))

> btw kde... felraktam mult 7en a 2.x-est, ma meg upgrade 3.0-ra, es hat mit
> mondtak, eleg jol sikerult. nem atz mondom, hogy en ilyet fogok hasznalni,
> de (foleg + i18n-hu + openoffice 641d + magyaritas utan) ez mar igencsak
> felveszi a versenyt a windozokkal imho. design-ban tutira, es a kde3 mar
> tenyleg nem lassu (a kde 2 azert beszaggatott neha cel300-on).
> beallitottam ilyen full skinezett, texturazott mindenfeleket, tok szep es
> meg mindig gyors. el se hiszem, hogy c++, bar imho a renderer core azert nem
> c++-ban irodott...
A qt3 lett szerintem nagyon jo. A kde3 ugyanolyan instabil mint a 2.x
csak ez most szebb es gyorsabb, de foleg az uj qt feature lista lett
beteve es attol szebb es gyorsabb (vagy mondjuk ugy, hogy az eddigi qt
volt ocska :o)) ). Probaltam valami hasznalhato feluletet osszehozni
belole, de eselytelen. Titkarnoknek baromi jo lesz windows helyett, mert
ugyanolyan statikus az egesz felulet, de el lehet bohockodni a theme
-kkel amikor kiskegyed mar rongyos, es nem tudja elbaszni, mert igazabol
semmit nem lehet allitani.
Ami nagyon jo benne (nekem), hogy a fuggosegek retegesek. Igy ameddig
kde3 van addig a felhasznaloi progik miatt nem kell a fel rendszert
ujraforditani mint Evolution miatt a libgal es libgal miatt minden mas
ami GNOME. Az i18n csomag meg marha jo igy egyben. Szal irodaba egy jo
kis cucc a kde3, de otthon soha nem hasznalnam. Egyszer lenne linux -on
olyan wm mint windows -on a hoverdesk :o() Na nem olyan instabil, hanem
olyan jol theme -elheto.

> sot, 1ik rendszergazda MTA-n komolyan fontolgatja hogy lecsereli a
> windozokat... nekem nincs meg ennyi batorsagom, de ha megteszi, es nem
> rugjak ki, lehet kovetem a peldajat :)
Ha windows barat kornyeken csereli akkor az ongyilkossag :o( A kde es a
gnome kb. ugyanannyit szall el mint a win, a user -nek meg nem
magyarazod meg, hogy most nem szallt el a rendszer csak ujra ketto klikk
az alkalmazas ikonjan :o( A win-user meg teged baszogat, hogy neki word
ikon kell es nem writer ikon ... te meg magyarazhatod, hogy ugyanazt
csinalja a ketto csak szanjon ra masfel percet elso alkalommal.
Az ekezetekkel meg egyelore csak szopas van :o( Ha copy-paste -t
csinalsz ekezetes szoveggel akkor jo eselyed van ra, hogy az elso ozike
vagy urhajo betunel elvagja a szoveget, raadasul jo iso8859 -es vagy
utf8 -as betukeszlet ritka mint a feher hollo :o( Munkahelyen nem gond
ha leszeded az MS fele ttf -eket, es akkor lehet jo is a rendszer, csak
alias kell, hogy arial -t hasznaljon helvetica helyett. Viszont
disztribbe meg ezt se tehetem bele :o(
Ami jo, hogy ha megy az ekezet es a nyomtatas is, akkor legalabb a ketto
egyutt is menni fog :o)
Viszont erdekelne, hogy mas milyen modon oldotta meg a problemakat, mert
engem mindig fejbe ver a mozdony amikor fenyt latok az alagut vegen :o()

grobs