[Mplayer-felhasznalok] ot: elveszett particio

Arpi arpi at thot.banki.hu
Tue Oct 28 22:56:46 CET 2003

Hi,

> Nem tudom konkretumokkal alatamasztani, de nekem mindig jobban tetszett a
> reiserfs. Amiota kernelben van azt hasznalom. Nem is volt vele bajom.
> Mondjuk nekem is van 160 gigas particiom (lvm fog ossze 2 diszket) es
> semmi gondom.

En anno azert valtottam ext2->reiser mert az ~1.4 millio fileos 400
gigas raid5 particiomon (komoly!) egy ls -lR / fel napig futott.
reiserrel meg 5 perc.

amiben nagyon jo a reiser az ext2-hoz kepest, az a sok kis file-os
konyvtarak ill. konyvtar strukturak. nalam meg abbol van sok,
millio forras (kernel, wine, xfree86, mplayer, stb, egyebkent is megvan
parezer file parszaz megaban, es mindbol van vagy 10-50 verzio fent)

eg es fold volt a kulonbseg, egy konyvtarba belepes utan nem progott
fel percig a mc sarkaban a processz ize, hanem egybol megjelent a lista.

a masik meg ugye a journaling, egy reset utan nem kell 2 napig
lemondanom az i/o muveletekrol az fsck (vagy fuck :)) javara...

azota persze feltalaltak az ext3-at is, ami ezt meghekkeli valami index
generalassal, amiben en nem igazan hiszek. de attol meg lehet ugyanolyan jo.
bar imho egy szar ext2 + nemi hekkeles sose lesz olyan teljesitmenyben,
mint egy nullarol, erre kielezett filesys. viszont lehet megbizhatobb, az
evtizedes multu ext2 miatt. (most hanyagoljuk el hogy a 2.4.5 korul
durva ext2 corruption bugok voltak meg a kernelben...)

mind1, en mar megmaradok a reisernel. ha eddig (kb 3 ev) nem hagyott
cserben, nem eppen normalis usage mellett, annyira nem lehet rossz :)

Developer of MPlayer G2, the Movie Framework for all - http://www.MPlayerHQ.hu