[Mplayer-felhasznalok] Pinnacle PCTV + g550

ZIEGLER Ga'bor ziegler at alpha.tmit.bme.hu
Mon Oct 13 14:49:48 CEST 2003

Bokor Norbert wrote:

> Mondjuk mekkora szívás linux alatt kirakni a tv-műsort a

Lehet, hogy nem volt világos a kérdésem. A következő szeretném:
1. a primary head-en az aktuális PC munkafolyamatom fut, azaz pl. X11
alatt openoffice
2. a secondary head-en egy analóg TVn megjelenítve full-screenben
TV-musor fut, amit a tunerkártya vesz.

Na mármost a videokártya AGP-s, a tunerkártya PCI-os. Ergo többféle
hardver setup-ot tudok eképzelni, úgy hogy sose láttem még se DH
kártyát, se tuner kártyát
Tfh. kommersz színes TV-m van, amin nincs video, csak antenna bemenet és
azt akarom a second head-ról meghajtani a tv kártyával.
Eléggé szokatlan, mitőbb hiradastecnikai mérnöki szemmel nézve a
legképtelenebb felállás (minek mást berakni az antenna és a TV RF vevője
közé?), de ennek több nyilvánvaló praktikus oka is lehet.

1. A tunerkártya "grafikus kimenetet generáló programként" viselkedik,
mint mindenki más.
RF jel -> tv-tuner kártya -> PCI busz -> CPU -> AGP busz -> g550 ->
S-VIDEO kimenet -> video/RF átalakító (pl. egy videomagno) -> analóg TV
RF bemenete
Ez szerintem jól le is ülteti a számítógép sebességét a PCI-buszos duma
maitt, tök fölöslegesen....

2. A tunerkártya valami VGA-feature-connectoron keresztül direktben
beszélget a videó kártyával:
RF jel -> tv-tuner kártya -> feature-connector -> g550 -> S-VIDEO
kimenet -> video/RF átalakító (pl. egy videomagno) -> analóg TV RF bemenete
Igazából erre vonatkozott a kérdésem Létezik ilyen setup a fenti két
kártya típussal? Linux alatt?

3. A tunerkártya úgy viselkedik, mint pl. a régebbi VGA nélküli 3D
gyorsító kártyák: a video kártya VGA kimenete pass-through módban átmegy
a társ-kártyán ami "rákeveri" a jelet (létezik ilyen TV kártya ???)

Gábor