[Mplayer-felhasznalok] mi az a masolasvedelem?

Arpi arpi at thot.banki.hu
Fri Jan 10 13:49:55 CET 2003

Hi,

> es mire jo?
szopasra.

> http://index.hu/tech/ihirek/?main&115197
ebbe semmi konkretum nincs

> Es hogy a szarba raknak mondjuk egy mp3-ba másolásvédelmet? Vagy most hülye
> vagyok? De a cp parancs csak nem akad ki tõle? Vagy ez streamekre vonatkozik?
imho eleve kodolva vannak a streamek, ha lemented vinyora, hordozhato mp3
lejatszora cdre akarmire attol meg a file kodolt. es csak a 'trusted'
lejatszo program tudja dekodolni (az rendelkezik a dekodolo kulcsokkal).

tehat ne azt kepzeld hogy lesz egy mp3 fileod amit akarmivel le tudsz
jatszani es megis masolasvedett, ez nonsense. hanem lesz egy XYZ fileod,
aminek akar mp3 kiterjesztese is lehet, ami tartalmaz egy kodolt mp3 filet,
amit csak az o playerukkel (ill. az ezt a kodolast tamogato hw lejatszokkal
stb) tudsz lejatszani...

amugy ez nem ujdonsag, a .wma-ban ezer eve hasznaljak.
csak 999 eve van hozza tores...

> Ha igen, akkor viszont jól gondolom, hogy vagy le se fogja tudni játszani az
> mplayer, vagy ha lejátsza, akkor le is fogja tudni menteni?
ha le tudod jatszani, akkor akarnmit tudsz vele csinalni.
ezert bukik meg elobb v utobb minden media masolasvedelme.
az osszes azon alapszik, hogy amig a lejatszo prg closedsrc addig nem tudsz
belenyulni a dekodolas es a lejatszas koze es kimenteni a streamet. de ha
mar opensource a player, akkor siman (es ez forditva is igaz, sot altalaban
onnan ered, ergo ha le akarod opensource stuffal jatszani akkor vissza kell
fejtened a kodolast, es ha mar az megvan akkor vegulis akarmit csinalhatsz
vele. lasd decss...)

> Ui: én úgy gondolom, hogy elvi akadálya van annak, hogy ezt rendesen meg
> lehessen csinálni, persze bizonyítani nem tudom.
heh?

> Ui2: ez OT?
az

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu