[Mplayer-felhasznalok] g400 vs g450

Arpi arpi at thot.banki.hu
Tue Jan 7 19:41:50 CET 2003

Hi,

> Na most megírom a tapasztalatomat jól. Mármint hogy szerintem miben
> különbözik a két kártya. Már ha valakit érdekel.
>
> A g400 tv kimenete hardveresen gyorsított lehet, így pl 500-as
> celeronnal tökéletes tv képet lehet elérni. Mondjuk 720x576-ban. Ekkor
> persze karakteres konzolt még lehet használni, de ijesztõen
> lasssssssúúúúúú.

igen... egyelore.
de vard ki a veget, ha lesz vegre idom + kedvem + gepem akkor befejezem a
crtc2 supoprtot mga_vid-be, es akkor teljesen fuggetlen lesz a 2 head.
a -vo mga a 2. headre teszi hw scalezva a kepet, mig az elso head szinten hw
accelesen csinalhat akarmit, textmode, X stb, akar kvekezhetsz is rajta.
persze ez csak g400-al fog mukodni :(

> A g450 tv kimenete nem gyorsított, így egy jóval erõsebb procival kell
> rendelkezni.
>
> Ha van erõs (>1G) proci, sztem jobb vétel a g450 mert azzal lehet a tv-n
> mplayert és az elsõ fejen meg X-et együtt futtatni.

tv-t matroxfb vagy X-es dualhead hajtja?
a crtc2 (a tv-re meno DAC) 50 vagy 60 hz-n van hajtva?

nekem az nvidiaval az volt a legnagyobb bajom, hogy 60hz-n megy a crtc2 de a
tv-re meg 50 megy ki, igy jol bevillog gyorsan mozgo kepeknel.

g400-nal ez jol emg van oldva, mert a tv encoder (Maven chip) adja az
orajelet a crtc2-nek igy 100% szinkronban van a TV-vel, de g450/g550-nel nem
tudom hogy van.

> tényleg csomó procit elvisz az expand: -vop expand=720:576,scale=720:-2
> kb 40%, míg expand nélkül 25%. A video codec cpu usage mind2 esetben 5%.
> A -dr nem segít.

cvs-el is?

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu