[Mplayer-felhasznalok] [Bp18fople] Egészség

Dobos János Janos.Dobos at gmail.com
Sat Feb 2 15:00:50 CET 2008


kérdezz meg egy közgazdászt hogy ez mit jelent, nem érdemes baromságokat 
terjeszteni.
jONEs

Nagy Tibor írta:
> Erről mindenkinek tudnia kell! Annak is, aki nem vállalkozó és nem
> találkozik a járulékfizetésekkel!
>
> Küldd tovább az összes lehetséges e-mail címre!
>
>   
>>> Az életünkről van szó
>>>  2008.01.28. 12:08
>>>
>>> Most jöttem a könyvvizsgálói továbbképzésről, ahol a társadalombiztosítás
>>> 2008-as változásáról tartottak előadást. FELHÁBORÍTÓ VÁLTOZÁSOKAT HAJTOTT
>>> VÉGRE A KORMÁNY! A rendszer ajándéka - legtöbb, mi adható - a totális
>>> létbizonytalanság az egész társadalomnak. Ez bizony a szolidaritáson
>>> alapuló társadalombiztosítás halálos ítélete. Nem érdemli meg a homo
>>> sapiens nevet az, aki ezt az embertelen, ördögi tervet kieszelte: nem
>>> hiszem, hogy anya szülhet ilyen kreatúrát, csak a sátán klónozhatta
>>> azokat, akik az emberi kiszolgáltatottságból akarnak profitot termelni.
>>> A nyugdíjjárulék és egészségügyi járulék az alábbiak szerint változik:
>>> A munkaadók által befizetett járulék: nyugdíjkasszába a mostani 18%-ot
>>> 24%-ra emelik egészségügyi kasszába 11 %-ot 5%-ra csökkentik.
>>> Munkavállalók járulékai: nyugdíjjárulék 8,8%-ról 9,5%-ra nő, egészségügyi
>>> jár. 7%-ról 6%-ra csökken.
>>>
>>> Mit jelent mindez?????
>>>
>>> Lerázza a kormány magáról az egészségügyet, az elvonást átterelik a
>>> szintén hiányos nyugdíjkasszába. Majd megemeli a járulékot a privatizált
>>> EÜ kassza! Ezért már őt fogják szidni! Kérdés, hogy lesz-e egy 7%-kal
>>> csökkentett bevétel mellett is jelentkező? EZ UGYEBÁR, HA JÓL SZÁMOLOM
>>> MINIMUM TOVÁBBI 120 MILLIÁRD Ft kivonást jelent az egészségügyből.
>>> Kérdésem, hogy hol volt a parlamentből az ellenzék? Miért nem hangos a
>>> sajtó az övön aluli ütéstől?
>>> MI LESZ VELÜNK, VÁLASZTÓPOLGÁROKKAL, HA BETEGEK LESZÜNK? HÁNY ORVOST
>>> FOGNAK
>>> ELBOCSÁTANI ÉS HÁNY ÚJABB KÓRHÁZAT ZÁRNAK BE?
>>>
>>> Kérem továbbadni, mert végső soron a mi bőrünkre megy a minden mértéket
>>> meghaladó aljasságuk!
>>>
>>> A több-biztosítós törvénytervezet diszkrét bája
>>>
>>> Azt eddig is gyaníthatta mindenki, hogy az idősebb, krónikus
>>> betegség(ek)ben szenvedő ügyfelekért nem fognak kapkodni a 
>>> profitorientált
>>> magánbiztosítók (a mellékelt cikk szerint Hollandiában "Arany
>>> Kézfogással" -  egy nagyobb összeggel - veszik őket rá, hogy feladják a
>>> biztosításukat. Ezzel az erővel akár el is altathatnák őket...), de 
>>> nehogy
>>> az képzelje bárki is, hogy az aktív korosztály sorsa nem lesz ugyanígy
>>> megpecsételve. A cikk szerint nyilvánosságra került törvénytervezet
>>> szerint a magánbiztosítók csak természetbeni betegellátást fognak
>>> finanszírozni, táppénzt nem fizetnek. Ezt lovagiasan áthárítják a
>>> munkáltatókra! Vagyis a táppénzt, amit eddig a társadalombiztosítás
>>> fizetett a szép, új szadeszes világban a munkáltatónak kell fizetnie.
>>> (Csak halkan kérdezem: - akkor mi a fenének kellenek a magánbiztosítók?)
>>>
>>> Gondoljátok meg, proletárok, mi következik ebből! Egy olyan országban,
>>> ahol a munkavállalók többségét a magánszektor foglalkoztatja. Meddig is?
>>> Amíg egészséges. A lehetséges következményeket mindenkinek a fantáziájára
>>> bízom.
>>> A magánbiztosítók extraprofitját tehát a munkáltatók fogják megtermelni.
>>> Képzeljük csak el, mi történik egy kis vagy közepes vállalkozásban egy
>>> kiadósabb influenzajárvány idején? Nem elég, hogy kiesik az a bevétel,
>>> amit a lebetegedett alkalmazottak nem tudnak megtermelni, és ebből a
>>> negatív bevételből még táppénzt is fizessen nekik. Munkahelyi balesetről,
>>> tartós betegségről már ne is beszéljünk. És vajon milyen
>>> létbizonytalanságba taszítja ez a tervezet azt a rengeteg
>>> magánvállalkozót, aki önmagát foglalkoztatja? Ez a réteg eddig kapott
>>> táppénzt, ha megbetegedett, ezentúl majd magának fizet. Miből is? És
>>> egyáltalán akkor miért is fizetünk TB-t? Ez az egyik olyan Achilles-sarka
>>> a magánbiztosítós rendszernek, ahol a legsikeresebben lehetne megtámadni.
>>> Ez a megoldás ugyanis csak maguknak a biztosítóknak lenne bombaüzlet,
>>> magánemberként még a legdoktrinérebb liberálisoknak sem lehet érdeke, az
>>> MSZP sakkban tartott képviselőiről nem is beszélve. Őket leszámítva
>>> lényegében az egész társadalom véd-és dacszövetségbe állhatna, hiszen
>>> végre volna egy olyan kérdés, amiben a munkaadók és a munkavállalók is 
>>> egy
>>> oldalra kerülnének.
>>>
>>> A rendszer ajándéka - legtöbb, mi adható - a totális létbizonytalanság az
>>> egész társadalomnak. Ez bizony a szolidaritáson alapuló
>>> társadalombiztosítás halálos ítélete. Nem érdemli meg a homo sapiens 
>>> nevet
>>> az, aki ezt az embertelen, ördögi tervet kieszelte: nem hiszem, hogy anya
>>> szülhet ilyen kreatúrát, csak a sátán klónozhatta azokat, akik az emberi
>>> kiszolgáltatottságból akarnak profitot termelni.
>>>
>>> Csináljon a Szabad Demokrata Romboló Páholy saját tagjainak olyan
>>> Magánbiztosító rendszert, amilyet akar, de nekünk nem kellenek sem ők, 
>>> sem
>>> embertelen rendszerük. Ideje lenne őket véglegesen leszázalékolni!
>>> Terjesszétek, proletárok! Már nemcsak a láncaitokat veszíthetitek! Az
>>> ÉLETETEKRŐL van szó!
>>>
>>> Alkotmányellenes biztosítási reform
>>>
>>> Az SZDSZ a holland rendszer mintájára megvalósítani szándékozott
>>> egészségbiztosítási reformot már részben végrehajtatta az MSZP-t 
>>> képviselő
>>> pártelnök-kormányfővel és egészségügyi tanácsadóival, akik szintén inkább
>>> liberális, semmint szociális beállítottságúak. A kormányfő és a kisebbik
>>> koalíciós párt által elképzelt társadalombiztosítási reform egyik részét,
>>> a kórházi kezeléshez kötött egészségügyi szolgáltatásokat érintő
>>> kórházreformot a kórháztörvény módosításával még a nyáron a társadalom és
>>> az egészségügyi szakma, valamint érdekvédelmi szerveik megkérdezése 
>>> nélkül
>>> oldották meg. Mára egyértelművé vált, hogy rosszul.
>>>
>>> Az egészségjog sérül
>>>
>>> Kórházakat zártak be vagy a korábbi gyógyító jellegüket elvonva elfekvő
>>> intézményekké alakították át, ahelyett hogy a gyógyító intézmények
>>> változatlan fenntartása mellett csak a felesleges ágykapacitást vonták
>>> volna el, és így a kórházbezárásokkal kialakuló új körzetbeosztás miatt a
>>> betegek túlnyomó többségét messziről kell a körzetének megfelelő kórházba
>>> szállítani. Az ezzel járó hosszabb szállítási idő a beteg állapotának
>>> rosszabbra fordulását okozhatja, sőt életét is veszélyeztetheti. Részben 
>>> a
>>> kórházak és a kórházi ágyak csökkentése és az egészségügyi személyzet
>>> radikális leépítése miatt nemcsak a késedelmes kórházba kerülés
>>> veszélyeztetheti a beteg életét és egészségét, hanem a műtéti várólisták
>>> idejének jelentős meghosszabbodása is. Mindez egyértelműen sérti az
>>> alkotmány 70/D. paragrafusába foglalt, az egészséghez való jogot. Ugyanez
>>> a helyzet a szűkebb értelemben vett egészségbiztosítás terén is. Azzal,
>>> hogy a társadalmi szolidaritás és kockázatközösség elvén nyugvó állami
>>> egészségbiztosítási rendszert - holland és szlovák mintára -
>>> profitorientált egészségbiztosítássá akarja átalakítani a kormány az 
>>> SZDSZ
>>> nyomására, ugyancsak durván sérül a szövegében már gyökeresen módosított,
>>> valamint az EU-konform magyar alkotmány előbb már hivatkozott szakasza.
>>> Nézzük, mi történt Hollandiában!
>>>
>>> Egy rókáról két bőrt
>>>
>>> Hollandiában azzal, hogy 2006-ban megszüntették a szolidaritás elvén
>>> alapuló kétpilléres - államilag szervezett, de az állam, a munkáltatói és
>>> a munkavállalói, valamint a biztosítotti oldal részvételével 
>>> önkormányzati
>>> alapon működő - egészségbiztosítást, átadva azt a nyereségorientált
>>> magánbiztosítóknak, a korábbi harminc euró összegű havi biztosítási
>>> járulék száz euróra emelkedett. Korábban a harminc eurós járulék fizetése
>>> a munkáltató és a biztosított munkavállaló között feles arányban oszlott
>>> meg. Most a munkáltató a járulékfizetésben nem vesz részt. Ezért a
>>> munkavállaló és a vállalkozó egyaránt száz euró hozzájárulást fizet. Az 
>>> új
>>> rendszerben a biztosítótársaságok betegségi és szülési segélyt, azaz
>>> táppénzt nem fizetnek. Ezt a munkáltatók kénytelenek fizetni maximum két
>>> éven át, az összeg az átlagkereset hetven százaléka.
>>>
>>> A táppénz kifizetése alól a munkáltató csak akkor mentesül, ha erre
>>> biztosítási szerződést köt. A magán biztosítótársaságok így egy rókáról
>>> két bőrt húznak le. A rendszer bevezetése után a biztosítótársaságok
>>> közölték, hogy a felemelt járulékfizetés ellenére sem rentábilis nekik a
>>> betegbiztosítás. Ezért állami hozzájárulást is igényeltek. Ugyanakkor a
>>> járulékösszegek több mint háromszoros emelése miatt mintegy 
>>> háromszázezren
>>> maradtak ki a biztosításból. Ezért az állam rászorultság igazolása
>>> ellenében átvállalja tőlük a járulékfizetés egy részét. Az állam tehát
>>> duplán terhelődik. Hollandiában sem az állam versenyez a 
>>> biztosítottakért.
>>>
>>> A magánbiztosító csak az egészségeseket fogadja szívesen, míg az instabil
>>> egészségi állapotúakat igyekszik távol tartani magától. Sőt az öregeket 
>>> és
>>> a krónikus betegeket egy nagyobb összeg kifizetésével, úgynevezett 
>>> "'arany
>>> kézfogással" veszik rá biztosításuk megszüntetésére. Ugyanezt teszik a
>>> szlovák magánbiztosítók is. Nem véletlen, hogy az új szlovák kormány a
>>> régi, szolidaritási alapú biztosítás visszaállítására törekszik.
>>>
>>> Titkos tárgyalások
>>>
>>> Az egészségbiztosítás tervezett magyar reformja csak annyiban különbözik
>>> ettől, hogy a felállítandó biztosítótársaságokban 51 százalék lesz az
>>> állami és 49 százalék a magántulajdon aránya. Ez azonban csak porhintés,
>>> mivel a tulajdonosi arány ellenére az irányítási jogosítványok a
>>> magántulajdonosi szférába csúsznak át. A helyzet így ugyanaz, mint
>>> Hollandiában vagy Szlovákiában. Sőt a kormány titkos tárgyalásokat
>>> folytatott már a magánbiztosítókkal, amelyek a kiszivárgott hírek szerint
>>> "megdöbbentően" magas követelésekkel álltak elő - a kormányváltás esetére
>>> is - a működésbiztonsági igényen felül. Ezzel a reformmal nálunk is
>>> megszűnne a szolidaritási alapú egészségbiztosítás, és a hollandhoz és a
>>> szlovákiaihoz hasonló antiszociális vonások jelennének meg. Ez szintén
>>> sérti az alkotmány 70/D paragrafusát. Mindezt alátámasztja a közzétett
>>> törvénytervezet, mely szerint az új pénztárak zrt.-ként működnének, és
>>> csak természetbeni betegellátást finanszíroznának, "táppénzt"' viszont
>>> nem. Ennek fizetését a kormány nálunk is a munkáltatókra hárítaná. Ezért,
>>> ha a tervezetből netán ebben a formában törvény lenne, azt az egészségügy
>>> átszervezésével kapcsolatos előírásokkal együtt az Alkotmánybíróság elé
>>> kell vinni.
>>>
>>> Prugberger Tamás, egyetemi tanár
>>>
>>> www.csaladtag.extra.hu
>>>       
>
>
> --~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
> Ezt a levelet a [Bp18fople] csoporton keresztul kaptad.
> A level tobbi resze, vagy melleklete a csoportnak szolo uzenetet tartalmaz.
> - Ha  kepek nem latszanak, keresd a tomoritett (ODT) mellekletet. Megnyi-
> tashoz  javasolt rendszerkiegeszites: http://hu.openoffice.org
> -~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
>
>
>   
> ------------------------------------------------------------------------
>
> _______________________________________________
> MPlayer-felhasznalok mailing list
> MPlayer-felhasznalok at mplayerhq.hu
> https://lists.mplayerhq.hu/mailman/listinfo/mplayer-felhasznalok
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.mplayerhq.hu/pipermail/mplayer-felhasznalok/attachments/20080202/6cc6075d/attachment.htm>


More information about the MPlayer-felhasznalok mailing list