<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
  <meta content="text/html;charset=ISO-8859-2" http-equiv="Content-Type">
  <title></title>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
kérdezz meg egy közgazdászt hogy ez mit jelent, nem érdemes
baromságokat terjeszteni.<br>
jONEs<br>
<br>
Nagy Tibor írta:
<blockquote cite="mid:47A20FC7.2080102@hu.inter.net" type="cite">
  <pre wrap="">Erről mindenkinek tudnia kell! Annak is, aki nem vállalkozó és nem
találkozik a járulékfizetésekkel!

Küldd tovább az összes lehetséges e-mail címre!

  </pre>
  <blockquote type="cite">
    <blockquote type="cite">
      <pre wrap="">Az életünkről van szó
 2008.01.28. 12:08

Most jöttem a könyvvizsgálói továbbképzésről, ahol a társadalombiztosítás
2008-as változásáról tartottak előadást. FELHÁBORÍTÓ VÁLTOZÁSOKAT HAJTOTT
VÉGRE A KORMÁNY! A rendszer ajándéka - legtöbb, mi adható - a totális
létbizonytalanság az egész társadalomnak. Ez bizony a szolidaritáson
alapuló társadalombiztosítás halálos ítélete. Nem érdemli meg a homo
sapiens nevet az, aki ezt az embertelen, ördögi tervet kieszelte: nem
hiszem, hogy anya szülhet ilyen kreatúrát, csak a sátán klónozhatta
azokat, akik az emberi kiszolgáltatottságból akarnak profitot termelni.
A nyugdíjjárulék és egészségügyi járulék az alábbiak szerint változik:
A munkaadók által befizetett járulék: nyugdíjkasszába a mostani 18%-ot
24%-ra emelik egészségügyi kasszába 11 %-ot 5%-ra csökkentik.
Munkavállalók járulékai: nyugdíjjárulék 8,8%-ról 9,5%-ra nő, egészségügyi
jár. 7%-ról 6%-ra csökken.

Mit jelent mindez?????

Lerázza a kormány magáról az egészségügyet, az elvonást átterelik a
szintén hiányos nyugdíjkasszába. Majd megemeli a járulékot a privatizált
EÜ kassza! Ezért már őt fogják szidni! Kérdés, hogy lesz-e egy 7%-kal
csökkentett bevétel mellett is jelentkező? EZ UGYEBÁR, HA JÓL SZÁMOLOM
MINIMUM TOVÁBBI 120 MILLIÁRD Ft kivonást jelent az egészségügyből.
Kérdésem, hogy hol volt a parlamentből az ellenzék? Miért nem hangos a
sajtó az övön aluli ütéstől?
MI LESZ VELÜNK, VÁLASZTÓPOLGÁROKKAL, HA BETEGEK LESZÜNK? HÁNY ORVOST
FOGNAK
ELBOCSÁTANI ÉS HÁNY ÚJABB KÓRHÁZAT ZÁRNAK BE?

Kérem továbbadni, mert végső soron a mi bőrünkre megy a minden mértéket
meghaladó aljasságuk!

A több-biztosítós törvénytervezet diszkrét bája

Azt eddig is gyaníthatta mindenki, hogy az idősebb, krónikus
betegség(ek)ben szenvedő ügyfelekért nem fognak kapkodni a 
profitorientált
magánbiztosítók (a mellékelt cikk szerint Hollandiában "Arany
Kézfogással" -  egy nagyobb összeggel - veszik őket rá, hogy feladják a
biztosításukat. Ezzel az erővel akár el is altathatnák őket...), de 
nehogy
az képzelje bárki is, hogy az aktív korosztály sorsa nem lesz ugyanígy
megpecsételve. A cikk szerint nyilvánosságra került törvénytervezet
szerint a magánbiztosítók csak természetbeni betegellátást fognak
finanszírozni, táppénzt nem fizetnek. Ezt lovagiasan áthárítják a
munkáltatókra! Vagyis a táppénzt, amit eddig a társadalombiztosítás
fizetett a szép, új szadeszes világban a munkáltatónak kell fizetnie.
(Csak halkan kérdezem: - akkor mi a fenének kellenek a magánbiztosítók?)

Gondoljátok meg, proletárok, mi következik ebből! Egy olyan országban,
ahol a munkavállalók többségét a magánszektor foglalkoztatja. Meddig is?
Amíg egészséges. A lehetséges következményeket mindenkinek a fantáziájára
bízom.
A magánbiztosítók extraprofitját tehát a munkáltatók fogják megtermelni.
Képzeljük csak el, mi történik egy kis vagy közepes vállalkozásban egy
kiadósabb influenzajárvány idején? Nem elég, hogy kiesik az a bevétel,
amit a lebetegedett alkalmazottak nem tudnak megtermelni, és ebből a
negatív bevételből még táppénzt is fizessen nekik. Munkahelyi balesetről,
tartós betegségről már ne is beszéljünk. És vajon milyen
létbizonytalanságba taszítja ez a tervezet azt a rengeteg
magánvállalkozót, aki önmagát foglalkoztatja? Ez a réteg eddig kapott
táppénzt, ha megbetegedett, ezentúl majd magának fizet. Miből is? És
egyáltalán akkor miért is fizetünk TB-t? Ez az egyik olyan Achilles-sarka
a magánbiztosítós rendszernek, ahol a legsikeresebben lehetne megtámadni.
Ez a megoldás ugyanis csak maguknak a biztosítóknak lenne bombaüzlet,
magánemberként még a legdoktrinérebb liberálisoknak sem lehet érdeke, az
MSZP sakkban tartott képviselőiről nem is beszélve. Őket leszámítva
lényegében az egész társadalom véd-és dacszövetségbe állhatna, hiszen
végre volna egy olyan kérdés, amiben a munkaadók és a munkavállalók is 
egy
oldalra kerülnének.

A rendszer ajándéka - legtöbb, mi adható - a totális létbizonytalanság az
egész társadalomnak. Ez bizony a szolidaritáson alapuló
társadalombiztosítás halálos ítélete. Nem érdemli meg a homo sapiens 
nevet
az, aki ezt az embertelen, ördögi tervet kieszelte: nem hiszem, hogy anya
szülhet ilyen kreatúrát, csak a sátán klónozhatta azokat, akik az emberi
kiszolgáltatottságból akarnak profitot termelni.

Csináljon a Szabad Demokrata Romboló Páholy saját tagjainak olyan
Magánbiztosító rendszert, amilyet akar, de nekünk nem kellenek sem ők, 
sem
embertelen rendszerük. Ideje lenne őket véglegesen leszázalékolni!
Terjesszétek, proletárok! Már nemcsak a láncaitokat veszíthetitek! Az
ÉLETETEKRŐL van szó!

Alkotmányellenes biztosítási reform

Az SZDSZ a holland rendszer mintájára megvalósítani szándékozott
egészségbiztosítási reformot már részben végrehajtatta az MSZP-t 
képviselő
pártelnök-kormányfővel és egészségügyi tanácsadóival, akik szintén inkább
liberális, semmint szociális beállítottságúak. A kormányfő és a kisebbik
koalíciós párt által elképzelt társadalombiztosítási reform egyik részét,
a kórházi kezeléshez kötött egészségügyi szolgáltatásokat érintő
kórházreformot a kórháztörvény módosításával még a nyáron a társadalom és
az egészségügyi szakma, valamint érdekvédelmi szerveik megkérdezése 
nélkül
oldották meg. Mára egyértelművé vált, hogy rosszul.

Az egészségjog sérül

Kórházakat zártak be vagy a korábbi gyógyító jellegüket elvonva elfekvő
intézményekké alakították át, ahelyett hogy a gyógyító intézmények
változatlan fenntartása mellett csak a felesleges ágykapacitást vonták
volna el, és így a kórházbezárásokkal kialakuló új körzetbeosztás miatt a
betegek túlnyomó többségét messziről kell a körzetének megfelelő kórházba
szállítani. Az ezzel járó hosszabb szállítási idő a beteg állapotának
rosszabbra fordulását okozhatja, sőt életét is veszélyeztetheti. Részben 
a
kórházak és a kórházi ágyak csökkentése és az egészségügyi személyzet
radikális leépítése miatt nemcsak a késedelmes kórházba kerülés
veszélyeztetheti a beteg életét és egészségét, hanem a műtéti várólisták
idejének jelentős meghosszabbodása is. Mindez egyértelműen sérti az
alkotmány 70/D. paragrafusába foglalt, az egészséghez való jogot. Ugyanez
a helyzet a szűkebb értelemben vett egészségbiztosítás terén is. Azzal,
hogy a társadalmi szolidaritás és kockázatközösség elvén nyugvó állami
egészségbiztosítási rendszert - holland és szlovák mintára -
profitorientált egészségbiztosítássá akarja átalakítani a kormány az 
SZDSZ
nyomására, ugyancsak durván sérül a szövegében már gyökeresen módosított,
valamint az EU-konform magyar alkotmány előbb már hivatkozott szakasza.
Nézzük, mi történt Hollandiában!

Egy rókáról két bőrt

Hollandiában azzal, hogy 2006-ban megszüntették a szolidaritás elvén
alapuló kétpilléres - államilag szervezett, de az állam, a munkáltatói és
a munkavállalói, valamint a biztosítotti oldal részvételével 
önkormányzati
alapon működő - egészségbiztosítást, átadva azt a nyereségorientált
magánbiztosítóknak, a korábbi harminc euró összegű havi biztosítási
járulék száz euróra emelkedett. Korábban a harminc eurós járulék fizetése
a munkáltató és a biztosított munkavállaló között feles arányban oszlott
meg. Most a munkáltató a járulékfizetésben nem vesz részt. Ezért a
munkavállaló és a vállalkozó egyaránt száz euró hozzájárulást fizet. Az 
új
rendszerben a biztosítótársaságok betegségi és szülési segélyt, azaz
táppénzt nem fizetnek. Ezt a munkáltatók kénytelenek fizetni maximum két
éven át, az összeg az átlagkereset hetven százaléka.

A táppénz kifizetése alól a munkáltató csak akkor mentesül, ha erre
biztosítási szerződést köt. A magán biztosítótársaságok így egy rókáról
két bőrt húznak le. A rendszer bevezetése után a biztosítótársaságok
közölték, hogy a felemelt járulékfizetés ellenére sem rentábilis nekik a
betegbiztosítás. Ezért állami hozzájárulást is igényeltek. Ugyanakkor a
járulékösszegek több mint háromszoros emelése miatt mintegy 
háromszázezren
maradtak ki a biztosításból. Ezért az állam rászorultság igazolása
ellenében átvállalja tőlük a járulékfizetés egy részét. Az állam tehát
duplán terhelődik. Hollandiában sem az állam versenyez a 
biztosítottakért.

A magánbiztosító csak az egészségeseket fogadja szívesen, míg az instabil
egészségi állapotúakat igyekszik távol tartani magától. Sőt az öregeket 
és
a krónikus betegeket egy nagyobb összeg kifizetésével, úgynevezett 
"'arany
kézfogással" veszik rá biztosításuk megszüntetésére. Ugyanezt teszik a
szlovák magánbiztosítók is. Nem véletlen, hogy az új szlovák kormány a
régi, szolidaritási alapú biztosítás visszaállítására törekszik.

Titkos tárgyalások

Az egészségbiztosítás tervezett magyar reformja csak annyiban különbözik
ettől, hogy a felállítandó biztosítótársaságokban 51 százalék lesz az
állami és 49 százalék a magántulajdon aránya. Ez azonban csak porhintés,
mivel a tulajdonosi arány ellenére az irányítási jogosítványok a
magántulajdonosi szférába csúsznak át. A helyzet így ugyanaz, mint
Hollandiában vagy Szlovákiában. Sőt a kormány titkos tárgyalásokat
folytatott már a magánbiztosítókkal, amelyek a kiszivárgott hírek szerint
"megdöbbentően" magas követelésekkel álltak elő - a kormányváltás esetére
is - a működésbiztonsági igényen felül. Ezzel a reformmal nálunk is
megszűnne a szolidaritási alapú egészségbiztosítás, és a hollandhoz és a
szlovákiaihoz hasonló antiszociális vonások jelennének meg. Ez szintén
sérti az alkotmány 70/D paragrafusát. Mindezt alátámasztja a közzétett
törvénytervezet, mely szerint az új pénztárak zrt.-ként működnének, és
csak természetbeni betegellátást finanszíroznának, "táppénzt"' viszont
nem. Ennek fizetését a kormány nálunk is a munkáltatókra hárítaná. Ezért,
ha a tervezetből netán ebben a formában törvény lenne, azt az egészségügy
átszervezésével kapcsolatos előírásokkal együtt az Alkotmánybíróság elé
kell vinni.

Prugberger Tamás, egyetemi tanár

<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.csaladtag.extra.hu">www.csaladtag.extra.hu</a>
      </pre>
    </blockquote>
  </blockquote>
  <pre wrap=""><!---->

--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Ezt a levelet a [Bp18fople] csoporton keresztul kaptad.
A level tobbi resze, vagy melleklete a csoportnak szolo uzenetet tartalmaz.
- Ha  kepek nem latszanak, keresd a tomoritett (ODT) mellekletet. Megnyi-
tashoz  javasolt rendszerkiegeszites: <a class="moz-txt-link-freetext" href="http://hu.openoffice.org">http://hu.openoffice.org</a>
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---


  </pre>
  <pre wrap="">
<hr size="4" width="90%">
_______________________________________________
MPlayer-felhasznalok mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:MPlayer-felhasznalok@mplayerhq.hu">MPlayer-felhasznalok@mplayerhq.hu</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://lists.mplayerhq.hu/mailman/listinfo/mplayer-felhasznalok">https://lists.mplayerhq.hu/mailman/listinfo/mplayer-felhasznalok</a></pre>
</blockquote>
</body>
</html>