[Mplayer-felhasznalok] feliratozás és a fekete terület frissítése

Pál, János ioannes.pavlvs at gmail.com
Wed Apr 25 11:57:09 CEST 2007

Sziasztok!

Most iratkoztam fel a listára, nem tudom, mennyire közismert, amit kérdezni
akarok. Szóval, Windows (jelenleg 2000) alatt használom az MPlayert.
A notebook-om széles képernyős, 1680x1050 felbontással.
TV-ből rippelt avi-t akartam megnézni, de az alapbeállítások természetesen
torzították, széthúzták a képet. Megnéztem a man page-et és arra bukkantam,
hogy:
monitorpixelaspect=1
kell nekem a configba.

Namost feliratom is volt a filmhez, amit célszerűen szerettem volna
rápakolni, de ezek a beállítások azt eredményezték, hogy több sorban fért
csak el a felirat, mint korábban, mert csak a film területére korlátozódott.
Kis kutakodás után a következő sorral:
vf=expand=:::::1.6:4
bővült a config (a 4-es azért kellett, mert különben undorító,
véletlenszerű, váltakozó, meglehetősen idegesítő bitminták tarkítják a
fekete területet a kép két szélén - gondolom, nem inicializálódik a
terület).

Azt gondoltam, minden bajom megoldódott, de sajnos, mivel a fekete terültet
sosem frissül, a korábbi feliratok szélei ottmaradnak. Ennek eredményeképp a
film előrehaladtával egyre csak halmozódik a - jó esetben villogó - szemét
oldalt.

Tudja valaki erre a megoldást?

Köszi,
Jancsi