[Mplayer-felhasznalok] DVD-re felirat

Köteles Zoltán kotelesz at freestart.hu
Sun Nov 28 07:16:37 CET 2004

> Komolyan faj mar neha mennyi baromsagot vagytok kepesek kiagyalni.
> Ahelyett hogy vki utanezett volna (mplayer RTFM, vagy akar google)
> hogy mi micsoda...
Ezzel probalkoztam, csak mikor nem tudom mit kell keresni, akkor ugy nehez.
Vagy ha talalok is valamit, de a 90%-a kinai ;)

> A DVD sub-ja egy SPU stream, ugyanugy mint a hang vagy a video,
> bele van muxolva a .vob fileokba, a kepkockak koze (ahova tartozik).
> A vobsub ennek a dumpja, azaz csak az spu stream, kiveve a vob-bol.
> Ergo, ha dvd-be akarsz rakni ascii (srt stb) subot, akkor
> 1. srt -> vobsub
> 2. vobsub bele mux-elese a vob-ba
> 3. dvd menuszerkezet (ifo) atirasa hogy tudjon az uj SPU streamrol
>    (kulonben menut kezelo playerben az eletbe nem valasztod ki a subot)
Az elso lepesig jutottam en el, erre lenne ha minden igaz a spumux (ami
nallam elindult ugyan, de szemmel lathato eredmenyt nem produkalt (tudom, egyeni szoc. problem)).
A tobbi lepesben voltak ketsegeim, amit mar irtam is.

> hirtelen 1ikre sem tudok programot, de biztos van. talan. winre.
Ahogy neztem dvdauthor tudna valami ilyesmit (vagy meg talan kellene hozza egy-ket progi),
de nem eri meg a szivast (nekem nem).

> Amugy+ az idozitessel ugyis szivas lesz...
> szerintem jobban jarsz, ha felirod a dvd-re fileba a sub-ot, es
> lejatszaskor megadod a playernek hogy -sub filenev azt nye.
Igen, egy fel nap probalkozas utan en is rajottem :)
Azert megnyugodtam, hogy egy hozzaerto is kimondta, hogy nem egyszeru,
habar nem lehetetlen :)

> A'rpi / MPlayer, Astral & ESP-team
ZoTyA