[Mplayer-felhasznalok] DVD-re felirat

Arpi arpi at mplayerhq.hu
Sun Nov 28 03:01:16 CET 2004

Hi,

> eszembe jutott valami.. a VOBSUB... az nem  valami ilyesmi? Nem azert
> 20-30 megasok a vobsub-ok, mert azok kepek?
> mondjuk nem ertek a DVD-hez, nem ismerem a formatumot, hogy melyik
> file-ban mit tarol, de nem lehet valahogy siman kicsirelni valamelyik
> file-t egy athekkeltre (magyar feliratot IS tartalmazora)?

Komolyan faj mar neha mennyi baromsagot vagytok kepesek kiagyalni.
Ahelyett hogy vki utanezett volna (mplayer RTFM, vagy akar google)
hogy mi micsoda...

A DVD sub-ja egy SPU stream, ugyanugy mint a hang vagy a video,
bele van muxolva a .vob fileokba, a kepkockak koze (ahova tartozik).
A vobsub ennek a dumpja, azaz csak az spu stream, kiveve a vob-bol.
Ergo, ha dvd-be akarsz rakni ascii (srt stb) subot, akkor
1. srt -> vobsub
2. vobsub bele mux-elese a vob-ba
3. dvd menuszerkezet (ifo) atirasa hogy tudjon az uj SPU streamrol
   (kulonben menut kezelo playerben az eletbe nem valasztod ki a subot)

hirtelen 1ikre sem tudok programot, de biztos van. talan. winre.

Amugy+ az idozitessel ugyis szivas lesz...
szerintem jobban jarsz, ha felirod a dvd-re fileba a sub-ot, es
lejatszaskor megadod a playernek hogy -sub filenev azt nye.

A'rpi / MPlayer, Astral & ESP-team

--
Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken.