[Mplayer-felhasznalok] dvdiras

VMiklos mamajom at axelero.hu
Thu Jul 1 09:34:08 CEST 2004

On Wed, 30 Jun 2004 rr at rr.sote.hu wrote:

> szoval egy mikro-asztali-dvd-mplayer-howto kene, vagy egy mencoder
> opcio-lista. Nyilvan mar mas is kuzdott ezzel a problemaval.
>
> Mire gondolok? lassunk egy mikro-dv-kamera-mplayer-howto-t.

tehat akkor indulhatunk onnan, h van vmi file, aminek a "fesussegevel" nem
kell szorakozni. ebbol kell mpeget csinalni

mencoder input.avi -ovc lavc -oac lavc -lavcopts
vcodec=mpeg2video:acodec=mp2:abitrate=bitrate:vbitrate=bitrate -of mpeg

ehhez kell meg -vf scale filter is, a vegen legyen 720x576 a pal rendszer
szerint, de lehet pl torzitva is raja, csak akkor be kell allitani az
aspectet!

a dvd szabvanyrol bovebben itt:

http://www.videohelp.com/dvd

ha olyat szeretnel, h tegyen ra fekete csikokat felulre es alulra, akkor
meg kell expand is, ld peldanak a divx2svcd scriptet, az is ezt csinalja

feliratot a leg1xubb raganyolni a filmre a -sub opcioval

a vegen pedig mindehhez a dvdauthor nevu progival kell emesztheto
dvdimaget csinalni

ha a dvdauthor nem enne meg az mpeget, akkor probalkozhatsz a mplexszel
ujraosszerakni (mplayer -dump{video,audio} parancsokkal szeded szet), ez
sokszor segit, de nezd meg, h nem csuszik-e tole el a szinkron

remelem a celnak megfelel amit irtam

ha vmit rosszul irtam, akkor javitsatok ki

udv / greetings

--
       __________     VMiklos / FrugalWare & EL Team
  ____/__/___|___\__. E-mail: mamajom at axelero dot hu