[Mplayer-felhasznalok] Felvetel TV tunerrol

ZIEGLER Ga'bor ziegler at alpha.tmit.bme.hu
Tue Feb 24 12:41:38 CET 2004

Hi,

>Van arra valami lehetoseg, hogy tevetunerrol mencoderrel torteno
>felvetel kozben lassam is a kepet? Ti hogyan oldjatok meg ezt a dolgot?

Én azt csinálom, hogy
1. elindítom  egy  scripptel a mencodert, pl. lásd  melléklet
2. kb 2mp késésel (amíg ablakot váltok és gépelek) indítok egy mplayert
a készülő videó fájlra. Tekerni benne nem fogok tudni (mivel hiányzik az
idx  a végéről), de ez nekem nem gond. Igy kb. 2mp timeshifttel
"követem" az adást
3. A hang visszhangos lesz, mert hallom a tunerkártyát a mixer AUX
bemenetén és a mplayert pár mp-el késve a mixer PCM bementén.
Ezért lenémítom a mixerben a hangkártya aux bemenetét (ide van kötve a
tuner kártya), ehhez az kell, hogy ez a némítás ne befolyásolja
felvételi hangerőt. Ez, gondolom, mixer (hw) függő. Nálam szerencsére
nem befolyásolja (Abit IS7E mobo: IntelICH5+Realtek AVC650), mert a
felvételi bemenet választó a mixer ELŐTT van, ezért felvételi hangerő
(mixer: Capture csúszka) független a mixer összes többi csúszkájának
állásától. Én így vettem fel tegnap este a Dűnét az m2-ről. :-)

Ha a te mixered bekötés nem ilyen, akkor lehet gáz.
Lehetséges workaroundok:
1. "villámkezű joe" előkészíti az mplayer parancsot másik terminálon és
csak enter-klikk-enter. Nem szabad túl gyorsnak sem lenni, mert a
mencoder elindulása is is pár száz ms és ha elindul az mplayer mielőtt a
mencoder létrehozza fájlt, vagy el kezd írni bele, akkor az mplayer
kilép -->újraindításkor már túl nagy lesz a késés :-) Ezek után némítod
a hangot az mplayerben és "nézed az mplayert, hallgatod a
mencoder-miatt-a-hangszóróban-is-szóló-tunerkártyát). A hang sietni fog
egy kicsit.
2. ha bt8x8 tuner kártyád van ÉS a kártyádon helyesen van bekötve az
audio A/D chip, akkor  probáld meg a "btaudio" modult, ezzel lesz egy
/dev/dsp1 eszközöd, azaz a kártyáról közvetlenül tudsz digitális hangot
felvenni a PCI buszon keresztül. Ekkor kell külön mixer device is a
kártyához (talán tvmixer a modul neve?), és ekkor már tényleg azt
csinálsz már a hangkártyád tv bemenetével , amit akarsz. Ezt én nem
próbáltam, mert a Pinnacle PCTV-n ez nem megy (valamit kispóroltak a
vasból), állítólag a PCTV Pro tudja. (A webes kutakodásom azt sugallja,
hogy azok a bt8x8 kártyák, amik tudnak sztereó tv-t (FM rádiót) is,
azokban már jól van bekötve az audio A/D chip).  A sima PCTV-n is
rendben töltődik a btaudio modul, de csak zaj jön ki a /dev/dsp1-ből.

Üdv:
G.