[Mplayer-felhasznalok] Re: telepitesi gond

Steve Varadi svaradi at freemail.hu
Fri Feb 13 14:16:47 CET 2004

Köszönöm a válaszokat, sajnos még nem jutottam előbbre.
Szabványos SuSE 9.0 a rendszer amire fel kéne, hogy menjen.

>./configure --prefix=/usr
> debian alatt igy javallott, ha a gtk stb csomagokbol van
> felrakva. kulonben a /usr/local alatt keresi.
megpróbáltam igy is:
hepike:/tmp/MPlayer-1.0pre3 # ./configure --enable-gui --language=hu
--prefix=/usr

> remelem azert segitettem vmit.
>ha nem, akkor config.log-ban kezdj kutatni, hogy milyen headert
> nem talal.

A config.log-ban minden ok egészen a gtk version kereséséig.
Checking for gethostbyname2 ... yes
Checking for GUI ... yes
Checking for XShape extension ... yes
Checking for gtk version ...
Error: The GUI requires GTK devel packages (which were not found).

Amint irtam már mindkét gtk verzio fenn van, miért nem találja? Nem egyedileg
tettem fel, hanem a SuSE DVD-ről a YaST által, vagy pont az a gond???

Másmódon is megpróbáltam. Van egy pár .rpm csomagolású mplayer verzio is,
gondoltam valamelyik csak bejön:((
http://packman.iu-bremen.de/suse/9.0/i586/MPlayer-1.0pre3-pm.1.i586.rpm

Na ez is egy csomó függőségi hibával leállt. Megnéztem közben a másik gépemen.
Amit ez a fenti .rpm hiányol az egyáltalán nincs is fenn a másik gépemen ahol
pedig tökéletesen fut az Mplayer (forrásból tettem fel az 1.03-at)

Tehát a kérdés az, hogy ha kihagyom ezeket:
libdivxdecore.so.0
libdivxencore.so.0
libmp3lame.so.0
libtheora.so.0
libxvidcore.so.4

akkor még menni kell neki? vagy csak egy kicsit "bicegni" fog?
Köszi.
--
Üdv:
Pista