[Mplayer-felhasznalok] Re: Mplayer-felhasznalok Digest, Vol 14, Issue 13

ZIEGLER Ga'bor ziegler at alpha.tmit.bme.hu
Thu Feb 12 15:03:38 CET 2004

> Tárgy:
> [Mplayer-felhasznalok] Zajszures
> Feladó:
> Attila <_attila at index.hu>
> Dátum:
> Thu, 12 Feb 2004 09:00:15 +0100
>

>Sziasztok!
>
>Van egy C-Media CMI8738-as alaplapi hangkartyam, amit
>a 0.9.8-as alsa cmipci driverevel hasznalok. A tuner
>(Pinnacle PCTV Studio) ra van kotve a hangkartyara es
>a line-in bemenetrol veszem fel a hangot. Ha a
>mixeren maximalisra allitom a line-in hangerot, meg
>akkor is eleg halk marad a hang

A felvételi hangero"t az én AC97-es rendszeru" (Realtek) fedélzeti
kártyán KETTO" hangero"szabályozó (sorbakötve!) adja meg. 99% hogy neked
is hasonló megoldásod van:

1. Az elso" szabályozás a felvételre (a kedvenc audio-mixer
alkalmazasásoddal, pl, kmixer, alsamixer) kijelölt audió bemenet adott
hangero"szabályozója (esetedben a line-in), aminek a kimenete
práhuzamosan rákerül két további hangero" szabályozóra. Az egyik a
master volume, a másik pedig a:
2. a felvételre használt A/D átalakító (/dev/dsp) bemeneti (input)
felvételi ero"sítés (record gain/input gain) hangero"szabályzója, amit
az audiomixeren keresztül már az egyszer hangero"szabályozott bemenetet
állítja tovább.

Szinte biztos vagyok benne, hogy a 2-es van neked kicsire állítva. Ennek
mindeféle elvarázsolt neve van mixer alkalmazástól függo"en, az
alsamixer emlékeim szerint "Record gain" néven nevezi, a magyar KDE3.1
kmixer-applet a sokatmondó "Bemeneti hangero"" néven jeleníti meg, stb.

Emlékeim szerint alapértelmezésben a kmixer alkalmazás meg sem mutatja
ezt a csúszkát, azt külön be kellett ikszelnem a tulajdonságok fülön....

Még egy tanács: alaplapi hangkarcsikon sokszor van tüskesoros AUX
hangbemenet is a CD-AUDIO-IN mellett. A PCTV-nek szintén van/szokott a
jack-aljzatával párhuzamosan kötött tüskesoros audio kimenete is. Vegyél
belso" audio kábelt (kb. 2..300Ft) egy bontóban és kösd össze házon
belül a ketto"t, innento"l felszabadul a line-in bemeneted.
Ekkor annyit kell csak még tenned, hogy a mixereden az inout/record
source-ot értelmszeru"en állítsd át a line-inro"l aux-ra...

Gábor