[Mplayer-felhasznalok] dvd lejatszas (fwd)

Nagy Gábor ngabor2 at freemail.hu
Sun Feb 8 15:00:34 CET 2004

Üdv!

Küzdök egy dvd lejátszásával. Win alatt lett írva Nero-val újraírható
lemezre. MPlayerrel akarom lejátszani
mplayer dvd://1 -dvd-device /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/cd
paranccsal. Erre egy igen beszédes

libdvdread: Could not open device with libdvdcss.
libdvdread: Can't open /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/cd for reading
Couldn't open DVD device: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/cd

hibaüzenetet kapok. A strace se mond sokkal többet, a (szerintem) fontos
rész:
open("/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/cd", O_RDONLY|O_LARGEFILE) = 5
fstat64(5, {st_mode=S_IFBLK|0666, st_rdev=makedev(11, 0), ...}) = 0
ioctl(5, 0x5390, 0xbfffa450)            = 0
ioctl(5, 0x5392, 0xbfffa2a0)            = -1 EIO (Input/output error)
(és az utolsó 2 sort még 4x megismétli)

A DVD-t lehet mountolni, olvashatóak róla a file-ok, egyenként le is
játszhatóak, de én mint dvd akarnám megnézni.

Az MPlayer 1.0pre3 verziójú, és a leírás szerint fordítottam kétszer is,
egyszer debian/rules binary-van, egyszer ./configure --enable-gui
make
make installal. Az eredmény ugyan az.

Csak hogy érdekesebb legyen: letöltöttem az ogle-t, azzal megy a
lejátszás, csak az elején warningol:

ngabor at lizard:~$ ogle
libdvdread: Encrypted DVD support unavailable.
**                                            **
**  No css library available. See             **
**  /usr/share/doc/libdvdread3/README.Debian  **
**  for more information.                     **
**                                            **
libdvdread: Encrypted DVD support unavailable.

de lejátssza a dolgokat. Letöltve a libdvdcss2-t, feltéve, majd ismét
próbálkozva:

ngabor at lizard:~$ ogle
libdvdread: Using libdvdcss version 1.2.5 for DVD access
libdvdread: Could not open /dev/cdrom with libdvdcss.
libdvdread: Can't open /dev/cdrom for reading
ERROR[ogle_nav]: faild to open/read the DVD
DVDSetDVDRoot:: Root not set

A MPlayer is valami hasonló hibát írt ki. Ezekszerint az olvasómat nem
ismeri a libdvdcss?
Még nem próbáltam ki, de ha a mplayerbõl kihagyom a libdvdcss-t, akkor a
libdvdread-et is kihagyja, ha jól láttam a configure-ben. Ez azt jelenti,
hogy dvd-t egyáltalán nem fog olvasni, vagy csak a titkosítottat nem?
A /dev/cdrom-ot én adtam meg neki, mint eszköz, a /dev/dvd is ugyan oda
mutatna, ha lenne (nem volt türelmem a devfs környékén matatni). Mikor
kézzel megcsináltam azt a linket is, akkor is ugyan ez a helyzet:
libdvdcss nélkül megy rendesen a film, a menü, stb, függetlenül az eszköz
nevétõl, css-sel nem megy semmi.
Ezek után hol keressem a hibát? Szeretném végre mplayerrel nézni a
filmeket, és mencoderrel le is szedni (ugyan úgy nem éri el, ami nem
meglepõ). A rippelt változatban eléggé össze vannak szerintem kavarodva a
hangok (az elsõ része magyar, a többi angol, de ha az ogle-val néztem
végig, akkor végig magyar volt).

--
  NGabor

     06/20/521-0156           #Linux forever! (Debian Sid; 2.4.23)
***Ha másnak vermet ásol, úgy tedd, ha beleesel, ki tudj mászni belõle***