[Mplayer-felhasznalok] parhuzamos mencoding

Pásztor Szilárd don at sztaki.hu
Fri Aug 13 17:21:11 CEST 2004

Gejza 009:
> egészre egyben? Mi alapján optimalizál? Vagy ez nagyon durva
> téma? (Amit csinál a mencoder, az tényleg nagyon szép és jó,
> ezért egyből megbocsátottam a GUI hiányát... :-)

Hát biztos nem vagyok benne, de gyanúm szerint azért kell neki a teljes,
mert az egész anyagot terjedelmében vizsgálva tudja eldönteni, hogy hol
mekkora bitrate kell ahhoz, hogy a végén az átlag az legyen, amit user
megadott. A teljes cucc ismerete hiányában csak az arányokat tudja
kitalálni, azaz a függvénygörbe alakját megrajzolni, de elhelyezni nem
tudja.

Biztos meg azért nem vagyok mindebben, mert amennyire láttam, már az első
nekifutáskor is jól közelíti a megadott bitrátát, úgyhogy midnen
valószínűség szerint adaptív algoritmusa van (ami szerintem ez esetben
pazarlás, mert az adaptív algoritmusoknak épp az az előnyük, hogy előzetes
információ hiányában is tudnak alkalmazkodni, ennek ára viszont a
hatékonyság, de itt nem lenne szükség az alkalmazkodásra).