[Mplayer-felhasznalok] Re: Mplayer-felhasznalok Digest, Vol 3, Issue 6

Janos.Zana at elfiz2.kee.hu Janos.Zana at elfiz2.kee.hu
Tue Mar 4 11:15:29 CET 2003

On 4 March, mplayer-felhasznalok-bounces at mplayerhq.hu wrote:

>Egyebkent celszeruen a /boot is kulon particio. Es ennek is megvannak az
>okai, mint ahogy a /etc-nek meg a /usr-nek. A /home az trivi, hogy kulon
>particio. Stb.

A régebbi BIOSoknál nem lehetett a boot az 1024-edik sáv fölött, ezért
szokás javasolni, hogy legyen egy nagyon kicsi partíció CSAK a /boot
számára. Akár egyetlen sáv a winchesteren.
Többfelhasználós rendszereknél javasolható az /sbin, /usr/sbin lezárása a
felhasználók előtt, pl. úgy, hogy futtatható, de nem listázható a
tartalmuk. Vannak viszont olyan területek, amelyek szabadok a közös
anyagok számára. Pl. egy időben a Netscape egy önálló könyvtárba települt,
a /opt-ba. Szintén oda települt az egyik adatbázis kezelő is.
Ugyanilyen okokból kezdék használni a /usr/local és a /var/local
fájlrendszereket. Hasonló döntés volt az mplayer helyének a megválasztása.

Az is koncepcionális, hogy a konfig fájlok szövegesek, és minden további
nélkül olvashatóak: open system. (Nem az open source-ra gondoltam.)
 		 	 	 	 	Üdv, János

Key fingerprint = C4 F1 E6 BD BD 77 D8 C4  22 54 B6 1E E5 53 FF A8
- - -   Good rest to all that keeps the Jungle Law!  (Kipling)  - - -