[Mplayer-felhasznalok] flip-flop

Kosa Attila atkosa at shinwa.hu
Sat Mar 1 19:43:58 CET 2003

On Sat, Mar 01, 2003 at 07:38:38PM +0100, Arpi wrote:

> Mert van sok program ami valamiert nem GPL, _vagy_ a debianosok szerint nem
> GPL (pl. mplayer :)). de attol meg free, opensource stb, csak epp RMS-nek
> nem tetszik. pine, qmail etc, sorolhatnam hetekig.

Ezeknek is lehet tolteni a forrasat, es fel lehet tenni csomagszeruen
is. A dpkg-buildpackage kiadasa faj?

> ..ami majd 3 ev mulva jelenik meg amire mar az is elavult lesz.

Most is feltehetsz barmit a sid-bol, pedig abbol sosem lesz stabil
verzio :) De akar backportolhatod is, ehhez is nyujt eszkozoket a
csomagkezelo...

> szerinted.

Eleve nem szabad sendmailt feltenni :) Eleg hosszu ideje hasznalok
Debiant kulonbozo architekturaju gepeken, es nem sokszor fordult elo,
hogy barmit eroszakolnom kellett volna, hogy felmenjen...

> NEM binarisokat modositottam. hanem configfilet, /usr alatt.
> miutan fel napi munkam az apt-get szepen csendbe felulirta, rtfm-be
> megtalaltam hogy ha modositani akarom akkor kopizni kell etc ala es ott
> atirni... de miert?

Ja, hogy nem olvasol, mielott csinalsz barmit? Ja, hogy nem csinalsz
backup-ot a munkadrol? Nana, hogy a rendszer a hibas...

> vagy en :)

Azt kell gondolnom, hogy nem adminisztraltal meg sok gepet...
Rosszul is lennek meg a gondolatra is, hogy a sok tiz gepemre
egyesevel forditsak egy programot.

> de miert egyszerubb irni egy scriptet 1 sor beirasa helyett?
> na mind1.

Ertem en ezt? A /etc/cron.d-ben egy sor van beirva a fajlokba...
A tobbiben pedig igaz, hogy szkriptek vannak, de az lehet egy sor is.
Vagy te miket szoktal meghivni cron-bol? Nem szkripteket vagy
programokat? Szkript eseten pedig nem mindegy, hogy hova teszed a
szkriptet?

--
		Udvozlettel
				    Zsiga