[Mplayer-felhasznalok] flip-flop

Kosa Attila atkosa at shinwa.hu
Sat Mar 1 19:03:28 CET 2003

Hello!
Nem akartam belemenni, de mivel lgb is elmondta a velemenyet,
en is ala szeretnem tamasztani :)

On Sat, Mar 01, 2003 at 01:55:05PM +0100, Arpi wrote:

> debiannal? sok.
>
> 1. GPL maniajuk (nem kerul beel az ami _szerintuk_ nem gpl es free es akarmi)

Ez miert is zavar?

> 2. qrvara el vannak maradva (min. fel ev mire egy uj verzio bekerul a sid-be
>    masik 2 ev mire a stable-ba). ie. en nem ertek egyet azzal, hogy a 2
>    evvel ezelotti verziok stabilabbak mint a mostani releasek vagy devel
>    verziok. bar az mplayer 0.10 telleg stabilabb volt mint a mostani CVS :)
>    igaz 100kb volt a forras nem 15mb...

Akinek nem eleg a stabil verzioban levo cuccok tudasa, az nyugodtan
fordithat maganak az ujabb verziokbol. Vagy felteheti a disztrib
kovetkezo verziojabol.

> 3. idiota csomagkezeles. minden dependel mindenen, lehetetlen barmit
>    leszedni anelkul hogy osszebaszna mindent (ne vitatkozz, probald meg
>    pl. lecserelni a postfixet sendmailra). vagy ha pl. modositasz egy

Szerintem semmilyen problemat nem okoz.

>    programon, a kovetkezo apt-get upgrade felulirja siman. ez biztos jo
>    az egysegsugaru usereknek (akik meg ugyis suset hasznalnak) de aki
>    szereti hackelni a renbdszeret, atirni scripteket. programokat,
>    patchelgetni etc az csak szop miatta. arrol nem is beszelve, ha pl.
>    forrasbol akarok felrakni valamit... tudom, csinaljak eloszor csomagot
>    belole es azt tegyem fel. hat ez rotfl.

Ha konfigfajlokon modositassz, akkor azt szepen eszreveszi, es nem
irja felul. Binarisokat pedig nem szoktunk csak ugy modositgatni...
A csomagok "gyartasanak" pedig annyi az elonye, hogy ha nem egy
geped van, akkor eleg egyszer megcsinalnod a csomagot, maris
felteheted az osszes gepedre. Aki ennek az elonyet nem latja, az
user :)

> 4. idiota konyvtarstruktura. minek kell egy 20kb-os program filejait 25
>    kulonbozo konyvtarba szetszorni? vagy pl. minek kell az apache 1 db
>    configfilejat 3 darabra cincalni? vagy miert jo, hogy a
>    /var/spool/cron/user/crontab-on felul van /etc/cron.d, /etc/cron.daily,
>    cron.weekly etc is? ettol lesz atalthatobb? inkabb ettol nem.

Talan egyszerubb a kezelese, mint a crontab -e-nek... En mindenesetre
arra hasznalom, hogy backup eseten eleg a /etc-t menteni, nem kell
meg odafigyelnem a /var/spool/satobbi tartalmara is.

--
		Udvozlettel
				    Zsiga