[Mplayer-felhasznalok] gyenge kepminosegu enkodolas

Arpi arpi at thot.banki.hu
Sat Mar 23 04:48:08 CET 2002

Hi,

> forditasaval, sem hasznalataval, meg az enkodolassal sem. Egyedul az
> enkodolas minosege zavar. Noha most teszteltem eloszor az mencoder-t VOB
> file-on, meglepoen jo munkat vegzett. Eloszor a libavcodec-kel kezdtem, ami
> igen gyorsan vegzett, de eleg csapnivalo a kepminoseg 1100-as es 1800-as
gondolom nem mai libavcodec CVS-t neztel.. mert eppen most irodik ujra az
encoder resze, es ahogy 1 oraja teszteltem, mar 1-pass-ban jobb is mint a
divx4, sebessegrol nem is beszelve...  persze -lavcopts vme=5 ajanlott.
2-pass support is lesz nemsoka.

> [...]
> sikerult az enkodolas, semmi A-V szinkronizacios hiba es a minoseg is remek.
> A kep is megfelelo 1800-as vagy magasabb bitrate-tel DivX4-el, de egyreszt
> igen nagy meretu lesz a file, masreszt pedig ISZONYU lassu a DivX4
> enkodolasa. Bar mindjart megprobalom az xVID-et... Tehat a kerdesem annyi
> lenne, lehetseges-e "kockamentes" kepet eloallitani 1100-as bitrate-en es ha
> igen, hogyan? Kivancsi lennek masok tapasztalataira az mencoderrel
> keszult filmek kepminoseget es a megadott parametereket
> illetoen. Egyebkent a teszt VOB csak az ismert Matrix trailer volt...

hat ha 720x576-ba enkodolod, akkor sose lesz kockamentes 1100-ban.
ez van, ez matematika (ennyi bitbe nem fer bele minden), ezert talaltak ki
a postprocesst ami lejatszaskor(!) tunteti el a kockakat.

szal vagy downscale vagy 1800 vagy kockak :)
2-pass csak kelloen hosszu (nem 1-2 perc) videoknal hatasos, ahol pl.
a video 10%-a gyorsan valtozo, a tobbi nyugis, akkor a gyors reszekre akar
2x-3x annyi bitet hasznal, a tobbitol meg elvesz.
a matrix.vob trailer vegig elegge mozgalmas, regebben en is hasznaltam
tesztre de aztan rajottem hogy a trailerek a sok crossfade meg gyors
kepvaltasok miatt nem reprezentativak...

mostanaban a Contact DVD 5. chapteret enkodolom, abban van minden.

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu