[Mplayer-felhasznalok] gyenge kepminosegu enkodolas

A Remete hermit at freestart.hu
Sat Mar 23 03:43:26 CET 2002

Udv!

Igazan pazarul fejlodik az MPlayer, immar a fenyero modositas is megoldhato
mga-val. Szerencsere nekem semmi gondom nem adodott sem a program
forditasaval, sem hasznalataval, meg az enkodolassal sem. Egyedul az
enkodolas minosege zavar. Noha most teszteltem eloszor az mencoder-t VOB
file-on, meglepoen jo munkat vegzett. Eloszor a libavcodec-kel kezdtem, ami
igen gyorsan vegzett, de eleg csapnivalo a kepminoseg 1100-as es 1800-as
bitrate-tel is. Ezutan kovetkezett a DivX4, melybol a 2 menetes
1800-bitrate-es enkodolas vegre eltuntette a csunya "kockakat". A hanggal
sosem akadt semmi problema, mind mp3-mal, mind AC-3-mal kifogastalanul
sikerult az enkodolas, semmi A-V szinkronizacios hiba es a minoseg is remek.
A kep is megfelelo 1800-as vagy magasabb bitrate-tel DivX4-el, de egyreszt
igen nagy meretu lesz a file, masreszt pedig ISZONYU lassu a DivX4
enkodolasa. Bar mindjart megprobalom az xVID-et... Tehat a kerdesem annyi
lenne, lehetseges-e "kockamentes" kepet eloallitani 1100-as bitrate-en es ha
igen, hogyan? Kivancsi lennek masok tapasztalataira az mencoderrel
keszult filmek kepminoseget es a megadott parametereket
illetoen. Egyebkent a teszt VOB csak az ismert Matrix trailer volt...

	Koszonettel:

		A Remete