[Mplayer-felhasznalok] atmeretezes

Khiraly khiraly at cia.hu
Tue Mar 5 02:31:57 CET 2002

hi!
Nem szivesen, de azert megiscsak zavarnalak titeket...
(
tudom hogy elegetek van mar belolem...(nem kell valaszolni:)
)

Legfontosabb:
atmeretezes: igy inditottam(3 menetes enkodolas)
mencoder stream.dump -vid 0 -aid 129 -divx4opts br=1150:key=100 -x 720 -y 405
-sws 2 -oac copy -o movie.avi -endpos 4000 -pass 1
ha nem akarom atmeretezni, akkor jo.Viszi(csak tojasfejuek lesznek az emberkek)
SwScaler: BICUBIC scaler, from Planar YV12 to Planar YV12 using MMX2
Segmentation fault (core dumped) Trem:   0min   0mb  A-V:0.000 [0:0]
-sws 0, -sws 1, -sws 2 ua az a eredmeny.

kartya: Nvidia GF2MX400
meghajto nvidia-s(sztem legujabb)

Hogy tudom beletenni a YV12 tamogatast, vagy miert nem megy?
5let?
RTFM megvolt mar parszor, mencodert, mar 14. oraja nyustolom(proci kicsit meleg)
ha megis RTFM, akkor bocs, de mar faradt vagyok.

Pontscho, vagy Gab irta a 2CD-s verziot, hogy csak szorozzam meg a bitrate-t 2-vel.
Nem jo.
Mert a hang az maga 187MB(es azt is beleszamolja), szoval keves lesz a bitrata,
es 580MB lesz a vege
Szal eleg nagyot lehet tevedni
(ekkor vettem eszre, hogy hosszaba megnyujtotta a kepet>:(
en igy probaltam kihamozni:
650=502x+b
700=554x+b
800=659x+b
3 egyenlet es 2 ismeret, amibol a b kb a frameno.avi(igazabol mp3) merete lesz MB-ban
az x erteke, meg valtozik 0.955-0.96154 szoval 3 erteke lehet.
Tehat egy kicsit pontatlan, vagy az en elmeletem a rossz?
Amibol vegulis ezt sutottem ki:
1 megnezni , hogy a frameno.avi hany mega
es 650=502x+167.3 ->x-et kifejezni
2.1300=y*x+167.3(x-et ismerjuk), es ez kb jo lesz.
CSak most az atmeretezes nem megy.

Atmeretezest nem lehetne X nelkuli konzolbol csinalni?
(mert mencodolni X nelkul szeretnek)

((
ha vki meg nem tudna:DVD-nel : size:720x576
(mencoder ezt veszi alapul, tehat a divx 720x576 lesz),
 de utana meg kell nezni vag y10 sorral lejjeb:
Movie-Aspect is 1.78:1 - prescaling to correct movie aspect.
ami pl:720x405 lesz(720/405=1.78), tehat at kell meretezni,
kar, hogy ugy keell kibogaraszni a kimenetbol....
))
Meg osszefoglalnam az audiokodekeket is:
pelda egy 48kHz 384.0kbit/s AC3 hang
vbr: muxik vindoz media plajerrel
cbr: muxik The Playa tekeres nelkul(ezeket korabbi hozzaszolasokbol szedtem)
-oac mp3lame -lameopts cbr:br=192 (192kbit/s-os konstans bitrataju mp3 )
abr:br=192
vbr:ratio=8 192.000kbit/s
ratiok:(ennel a peldanal, tehat 384kbit/sAC3 hang)
1=5 ->320.000kbit/s
6     ->256.000kbit/s
7     ->224.000kbit/s
8     ->192.000kbit/s
9     ->160.000kbit/s
10    ->160.000kbit/s
15    ->96.000kbit/s
20   ->80.000kbit/s
30   ->48.000kbit/s
40=41 ->40.000kbit/s
90=42 ->32.000kbit/s
>=81 nem muxik:)
a herz az mindig 48kHz marad(ezt ugye nem lehet 44.1-re valtoztatni?)

Akkor az atmeretezesre egy helpet ha nyomnatok(legyszi, legyszi...)

Elore is kosz, minden erdemleges valaszt, es bocs hogy mar tenyleg az agyatokra megyek.
Szevasztok!