[Mplayer-felhasznalok] Open Source, Real Media Mega-player?

Gábor Lénárt lgb at lgb.hu
Tue Jul 23 22:34:40 CEST 2002

On Tue, Jul 23, 2002 at 10:12:06PM +0200, Hámorszky Balázs wrote:

> Ne hasogass mar szorszalat.

Ez NEM szorszalhasogatas! Mert MOV formatumot az mplayer most is demuxolgat.
A Te problemad valoszinuleg az, hogy altalaban mov keretformatumban levo
audio/sound stream-et tud de dekodolni az mplayer es abbol valami
megjelenitheto/hallhato eredmenyt produkalni. Barmira nem mindegy, mert hogy
tud-e valamit kezdeni az mplayer a mov-val a valasz: IGEN. Azt, hogy mov
keretben hasznalatos dolgokkal tud-e mit kezdeni az a valasz: RESZBEN, van
amivel igen, van amivel nem. Ebbol is latszik, hogy ez egyalatalan nem
szorszalhasogatas, tekintve hogy a ket kerdesre a valasz tok mas ...

> En csak azt kerdeztem, hogy lesz -e valaha abbol a .mov kiterjesztesu
> fajlbol, amit mutattam valaha valami ertekelheto kepi anyag itt linuxon.

Akkor konkretan kerdezz, hogy pl Sorenson ilyen-olyan stb ilyenolyan verzioval
tomoritett video stream-et pl tud-e dekodolni. Ez kb olyan, mintha azt kerdezned,
hogy tudok-e vezetni. Vegulis igen, van jogsim, de ha alam adsz egy urrepulogepet,
nem tutko hogy azert tudnam vezetni ... Szal nem mind1, MIT akarsz vezetni,
mert a vezetes csak egy altalanos fogalom. Na jo hulye pelda, santit is rendesen :)
A Renault Twingo codec-et pl mar eleg jol ismerem ;-)

> Erdekel a dolog hattere is.
> (akkor .avi is csak keretformatum (vagy hogy hijjak)(mondjuk nyilvan,

Az, pontosan.

> mert 100 fele divx-el meg egyeb izevel lehet bele a videot belekodolni,
> meg melle rax egy wav-ot oszt ott a video. szoval...
> eiii.)

Latod! Errol van itt szo! Szerinted az a kerdes ertelmes, hogy mplayer
tud-e avi-t lejatszani? Kismillio fele codec-et hasznalnak avi-ban audio
es video stream tomoritesere, tehat ennek a kerdesnek megcsak ERTELME sincs,
nemhogy pontos valasz ra ...

> En csak meglattam az OSDN hirleveleben egy nyilt forraskodu RealMedia
> cuccrol 4 hirt, es gondoltam elkuldom a listara.
> Azt nem gondoltam, hogy ezert ki leszek utalva.

Namost azt hiszem nem erted :) Van itt par ember, aki ideges tipusu, en
pl jelenleg nem mert sajna nem igazan foglalkozom sokat az mplayer-rel
mostanaban finoman szolva, tehat nem engem gyotornek nyilvan a hulyesegekkel.
A baj az az, hogy irtal valamit, ami oke, foleg ha segiteni akarsz, de a baj
ott kezdodott, hogy vegulis elkezdtel vitatkozni olyan ugyben, amihhez azert
gondolom nem ertesz olyan jol mint pl Arpi ... Ertheto hogy ettol ideges
lesz szerintem. Lehet hogy en is az lennek, ha napi par tucat ilyet kene
olvasnom, amellett minden szabadidomet egy free project-re aldoznom majdnem ...

Erted!

- Gábor (larta'H)