[Mplayer-felhasznalok] streaming mplayer/mencoder-rel

Szládovics Péter peti at szladovics.hu
Sun May 27 10:40:04 CEST 2007

Péter Gaál írta:
> Üdv!
>
> A hang problémára az megoldás lehet, hogy egy pár tv tuner nem hagyja
> bekapcsolva a saját hangját. Nekem is ez volt a gondom. Amit én
> csináltam:
>
> #!/bin/sh
>
> vlc -I dummy v4l:// :v4l-vdev="/dev/video0" :v4l-adev="/dev/dsp"
> :v4l-norm=0 :v4l-frequency=$1 --sout
> '#transcode{vcodec=DIV3,vb=512,scale=1,acodec=mpga,ab=128,channels=2}:duplicate{dst=std{access=http,mux=asf,dst=:8090}}'
>
> A $1 értelem szerűen a freq.
>
> Ezzel így még nem megy a hang. A tuner hangját ezzel kapcsolom be:
> [...]

Szia,

Köszi, az ötlet egyes esetekben - pl. Nálad - jó, de a gond
más volt.
Az én TV kártyám modulja csak a V4L2-t támogatja, és azt a
VLC nem ismeri :-( Sajnos, a VLC csak V4L1-gyel megy jól
(kép+hang).
Esetemben a megoldás az volt, hogy az mplayer, pontosabban a
mencoder állítja elő a WMV streamet, amit ASF konténerbe
tesz, és ezt egy named pipe-ba irányítom. A VLC onnan olvas,
és nem kódol semmit, csak streamel ki a nagyvilágba, így nem
"fogyaszt" gyakorlatilag számottevő erőforrást.
Ha valakit érdekel a pontos paraméterlista, szóljon, bepostolom.
Üdv,

Peti