[Mplayer-felhasznalok] streaming mplayer/mencoder-rel

Péter Gaál peti.gaal at gmail.com
Sun May 27 08:20:02 CEST 2007

Üdv!

A hang problémára az megoldás lehet, hogy egy pár tv tuner nem hagyja
bekapcsolva a saját hangját. Nekem is ez volt a gondom. Amit én
csináltam:

#!/bin/sh

vlc -I dummy v4l:// :v4l-vdev="/dev/video0" :v4l-adev="/dev/dsp"
:v4l-norm=0 :v4l-frequency=$1 --sout
'#transcode{vcodec=DIV3,vb=512,scale=1,acodec=mpga,ab=128,channels=2}:duplicate{dst=std{access=http,mux=asf,dst=:8090}}'

A $1 értelem szerűen a freq.

Ezzel így még nem megy a hang. A tuner hangját ezzel kapcsolom be:
/usr/bin/v4lctl -c /dev/video0 volume mute off
/usr/bin/aumix -l R

a v4lctl azt hiszem az xawtv-vel megy fel, de nem biztos. Az aumix
pedig a line in-t bekapcsolja rögzítésre.

én is mplayerrel nézem, mert a wmplayer valamiért nem játsza le a
hangot (wmplayerhez mmsh meg ilyenek átállítva). Látja a codecnél,
hogy mp3 de valamiért süket. A tömörítetlen audiot hallom, csak így
egy stream 512kb-os videoval közel 2 megabites lesz, azt meg nem jó :)

Jó az mplayer is!

Valakinek esetleg ötlete mindezt böngészőben megjeleníteni? (nem
wmplayerrel) Valami java-s vagy más alkalmazás?

Üdv