[Mplayer-felhasznalok] ot: elveszett particio

Toth Csaba tocsa at inf.bme.hu
Wed Oct 29 10:38:05 CET 2003

On Wed, 29 Oct 2003, [ISO-8859-1] Balázs Szabó wrote:

> Ha rákeresel a weben, vagy a linux lista archívumában, akkor sok pro és
> kontra véleményt találsz. Most már az xfs és a jfs is benn van a
> kernelben (2.6-os sorozatban), ergo még nagyobb a választék.

> A reiserrel a legelején nekem sok gondom volt, az ext3 a 2.4.18-as
> kernel környékén tartalmazott egy nagyon csúnya bugot, de nekem
> semmilyen adatvesztést nem okozott eddig, 40G-s partíción használom,
> laptopon (nem értek egyet alapvetően az "osszuk szét a vinyót sok
> partícióra" filozófiával).

Hat, ha tenyleg a kezdetek kezdetet nezzuk, akkor a reisernek voltak eleg
rossz pillanatai az early 2.2.x idokben. Ha jol emlexem a reiserFS-t
legalabb 2-szer irtak ujra (majdnem from scratch). Es sok ember jart ugy,
hogy a nem megfelelo kernelhez nem megfelelu reiser patch-et alkalmazott,
es csunyan jart. A mostani asszem a 3. ujrairas. Szoval csak mondom, hogy
azokban az idokben sok ember elvesztette a bizalmat reisrefs-el szemben,
noha akkor meg az volt az egyetlen journaling FS.

Szemely szerint reisret hasznalok, mert mazlimra meg a korai idokben is
mindig jol patcheltem.

ext3 elonyei: ext2-t ismero progik is tudjak mountolni/latni. Es 3 fele
naplozo modja van. Regen defaultbol olyan modban lehetett, amely azt
eredmenyezhette, hogy nem tudott crash utan hatekonyan visszaallni. Persze
egy journal "mod" minel biztonsagosabb, annal lassab. Mellesleg az ext3
legnagyobb biztonsagot nyujto modjaval a reiser nem veszi fel a versenyt
(adatvesztesi szempontbol). Mas kerdes, hogy ebben a modban lassu.

SGI JFS: regota hasznaljak SGI-nel, nagy rendszereken, kiforrott a kodja.
Ezek miatt biztos jo lehet, de meg nem probaltam.

IBM XFS: IBM is eleg jot tud irni.

Udv!

--

tocsa