[Mplayer-felhasznalok] ot: elveszett particio

LeVA leva at janos.szivarvanynet.hu
Tue Oct 28 19:20:22 CET 2003

Hello!

En vagyok LeVA, aki meg az elobb nagy vidaman svcd-t szeretett
volna csinalni avibol. Mostmar mas a helyzet. Nem igazan valo
erre a listara, de mashol nem tudok segitseget kerni, ahol
magyarul lehet beszelni. Es maskent nem tudom elmondani, mer
eleg nagy a gond, legalabb is szamomra. Az tortent, hogy egyszer
csak puff, fagyott minden, es nem mozdult semmi. Reset utan a boot
soran aszonta, hogy nem tudja mountolni a /dev/hda2 particiot. Ezen
a particion van lenyegebn mindenem... Levelek, dokumentumok, beallitasok,
filmek, zenek, kepek, amiket el tudtok kepzelni, hogy felhalmoz az ember
egy elet munkaja aran. Ez egy 100gb -s ext3 particio... volt.
Egyszer mar tortent ilyen egy masik particioval. A dolog ugyanigy zajlott.
Crash -> reboot -> can not mount... Akkor elkovettem (valoszinuleg) egy hatalmas
hibat: beirtam, hogy fsck /dev/hda1. Ekkor iszonyatosan sok kerdest tett fel.
Kulonfele problemakat irt, meg sose lattam ilyeneket. Volt imagic number, meg
inode number (na ilyet mar lattam), superblock meg mindenfele. Tudom eleg
silany igy, de nem tudok copy/pastezni, csak az emlekezetemre hagyatkozhatok.
Szoval az a lenyeg, hogy mindegyiknel csak azt kerdezte, hogy Clear?<y>. Nem
volt sok valasztasom: Yes... Hat clearelt is. Az fsck vegen (20-30perc mulva)
mount /dev/hda1 -re meg mindig azt mondta, hogy Can't find ext3 filesystem
on dev ide0(3,2).
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hda1, or too many
mounted file systems.
Szoval volt egy fsck-zott particiom, amit meg mindig nem tudtam mountolni,
raadasul most mar ha beirtam, hogy fsck /dev/hda1, azt mondta, hogy nem talal
superblockot a particion, es adjam meg neki manualisan a backup superblock
szamat a -B kapcsoloval. Hat ezeket meg sajnos nem tartottam a fejemben,
ugyhogy gondoltam tune2fs -l /dev/hda1, ez eddig kilistazta a superblockokat.
Most pedig azt mondta, hogy Bad magic number in super-block while trying to
open /dev/hda1. Couldn't find filesystem superblock.
Innentol mar nem volt mit tennem, cfdisk, gyalu, es 0-rol kezdtem. Szerencsere
(akkor) egy masik particio volt. Most mar eljott az ido erre is... Ugyanez a
helyzet, tune2fs -l /dev/hda2 -re nem csinal semmit, a fenti uzenetet irja ki.
Meg nem mertem fsck-ni, mert felek, hogy veglegesen elveszik mindenem. Kerek
valakit, hogy probaljon meg tanacsot adni, mit csinaljak, mit ne csinaljak.
Kell ez a particio. Nemtom mit csinalok ha tenyleg elveszik.
Elore is koszi a segitseget, es bocs ha esetleg hulyen van tordelve az uzenet,
mutt-al irom egy masik geprol.

LeVA