[Mplayer-felhasznalok] DVD jogi

Arpi arpi at thot.banki.hu
Tue Oct 28 17:11:39 CET 2003

Hi,

> De o csak maganak akarja levetiteni! Meg akarja nezni azt a k*rva DVD-t!
> Ertsd mar meg! Ugy, hogy nem vesz hozza 50k HUF-ert sztali lejatszot, vagy
> ugyanilyen ertekben WinXP-t+codec pack-ot.

Apropo, az mpeg2 codec sem teljesen legalis az mplayerben (meg seholsem),
elvileg azert is kene valami licensz dijat fizetni az eladott mennyiseg
utan. Persze mivel nincs eladott mennyiseg (leszamitva hogy a lindows.com
penzer arulja mplayert :) meg van az a franya warpvision is, az xbox
mediaplayerrol nem is beszelve)  igy mi utan fizessunk, meg mibol?

> Egyebkent az nem tudom miert egyertelmu, hogy a libdvdcss "feltori" a
> kodot es nem reverse engineerel. Szerintem egyszeru reverse engineering.
> Anelkul nem is tudna dekodolni a bitfolyamot. Ha feltorne, akkor
> eredmenyekeppen keletkezne egy kulcs (mint pl. a Xing kulcsa). Jo, hogy a
> folyamat kozben kikovetkeztet valamilyen informaciot (kvazi-kulcs), amivel

igy van, az nem a kulcs, az a kulccsal dekodolhato kod.

asztali vagy wines playerben igy megy a dolog:
- player lekeri a drive-tol a kodolt CSS kodot
- a drive megcsinalja a regio-kod ellenorzest, es ha okes akkor
  beolvassa a lemez rejtett szektoraibol a player key-ekkel lekodolt
  CSS kodot (benen van mindenfele player koddal kodolva ugyanaz)
- a player a sajat playe key-evel dekodolja a megfelelo CSS kodot
- a player dekodolja a VOB-ot az igy megkapott CSS koddal

namarmost a libdvdcss kihagyja az elso 3 pontot (nem ugy mint a decss)
es ehlyett a zmpeg stream szabalyszerusegeit kihasznalva kitalaltja az
adott lemezre (illetve VTS-re, mert lehet tobbfele kod is, pl. tobb
regioban lejatszhato lemezek etc) ervenyes CSS kodot.

> dekodol, de az egyaltalan nem biztos, hogy megfelel valami kiosztott
> kulcsnak (nem ismerem a DVD "kodolasat", konnyen elkepzelheto, hogy
> egy adatfolyam tobb "kulcssal" is dekodolhato).

csak 1 kulccsal dekodolhato

> Meg hat ha ilyen baromi egyszeru kiolvasni az infot a "kodolt" vobbol,
> akkor az nem is tekintheto rejtjelezesnek.

ez igaz
amugy nem is azt szantak ok rejtjelezesnek, hanem maganak a kodnak a
tarolasat/kodolasat, az amit meg a drive is ved hardveresen
(hacsak nem piszkalod meg a firmware-t, ami viszont tutira illegalis)

ez kb olyan, mintha a juli nevu userednek juli lenne a jelszava, de
ezt a jelszot egy szuperjo pancelszekrenyben orizned hetpecsetes
titokkent. barki kitalalja, a pancelszekreny feltorese nelkul.

Developer of MPlayer G2, the Movie Framework for all - http://www.MPlayerHQ.hu