[Mplayer-felhasznalok] DVD jogi

Gábor Lénárt lgb at lgb.hu
Tue Oct 28 15:19:41 CET 2003

On Tue, Oct 28, 2003 at 02:57:36PM +0100, Balázs Szabó wrote:
> Ezek alapján nem mondanám, hogy a libdvdcss legális, mert nem
> reverse-engineeringről van szó, hanem olyan eszközről, amely feltöri a
> dvd kulcsát...
>
> Akárhogyis nézzük, de azért ezt ti terjesztitek az mplayer
> forráskódjában, ergo ti inkább megüthetitek a bokátokat, mint a
> felhasználók, akik csak nézik a DVD-t az mplayerrel...

Ezt azert tartottam mindig is hatalmas hulyesegnek, mert innentol kezdve
tiltsanak be konyhakes forgalmazast, mert alkalmas emberolesre IS. Es a
tobbi. Ilyen forman ALLATI sok eszkozt stb be lehetne tiltani, akar mondjuk
a zongorat is, mert azt ra lehet lokni valakinek a fejere az emeletrol,
lehet rajta mondjuk olyan szamot eljatszani, ami jogvedett vagy hogy mondjak
stb stb. Sot, be lehetne tiltani a levegovetelt is, biztos azt is lehetne
rosszra is hasznalni valahogy ...

> Mindenesetre tovább nem akarok foglalkozni az üggyel, nem flame-t akarok
> generálni, csak szeretnék tisztában lenni a jogi dolgokkal. Szomorú, de
> kb 40e HUF-ot ki kell adni azért, hogy odahaza a kompjúteren DVD-t
> nézhess (WinXP + Cinemaster codec pac), ha teljesen legális akarsz
> lenni. :-((( Linuxos DVD player még kereskedelmi forgalomban úgy tudom,
> hogy nincs.

Ennyit a szabadsagi jogokrol. Szoval ha azt mondom hogy en FIZETEK egy
DVD lemezert, megveszem teljesen legalisan, akkor nekem NINCS jogom
azt lejatszani, ha mondjuk en csupan open source megoldassal kivanok elni?
Ebben az esetben ha az open source-ot kinevezzuk ideologianak vagy akar
"vallasnak", akkor nekem nincs jogom azzal megnezni egy altalam tokeletesen
torvenyesen megvasarolt DVD-t? Na ennyit a nagy szabadsagrol meg demokraciarol,
aminek pont ARROL kene szolnia hogy a szabadsagot kene garantalni, a szabad
valasztas jogat stb stb (nem serti ez a szemelyisegi jogaimat?)

Tehat a nagy dumak a demokracia mellett addig tartanik ki ezek szerint,
amig nincs szo nagy cegek erdekeirol meg sok-sok penzrol. Szomoru ...

Kezd emlekeztetni ez a dolog engem a SCO ugyre, aki ugye az open source-ot
(konkretan a Linuxot) afele kommunizmusnak meg hasonlonak nevezi. Szal pl
a SCO szerint demokracio ide vagy oda, csak az lehet jogos, ami mogott penz
van, az emberek szabadsagi jogai (hogy van joguk open source software-t irni)
az meg le van nagy ivben ******.

BTW, ez most senki ellen nem szolt ofkoz, max a jog ellen ...

- Gábor (larta'H)