[Mplayer-felhasznalok] DVD jogi

Balázs Szabó dlux at dlux.hu
Tue Oct 28 14:57:36 CET 2003

Sziasztok!

Ezt találtam a neten:

> http://www.artisjus.hu/dokumentumok/jog_13.html
>
> Védelem a műszaki intézkedések megkerülésével szemben
> 95. § (1) A szerzői jog megsértésének következményeit kell alkalmazni
> minden olyan cselekményre - ideértve eszközök gyártását és
> forgalmazását, szolgáltatások nyújtását is -, amely jogosulatlanul
> teszi lehetővé vagy könnyíti meg a szerzői jog védelmére szolgáló
> hatásos műszaki intézkedések megkerülését, és amelynek a műszaki
> intézkedés megkerülésén kívül nincs számottevő gazdasági jelentősége,
> illetve célja. E rendelkezés csak akkor alkalmazható, ha az említett
> [...]

Ezek alapján nem mondanám, hogy a libdvdcss legális, mert nem
reverse-engineeringről van szó, hanem olyan eszközről, amely feltöri a
dvd kulcsát...

Akárhogyis nézzük, de azért ezt ti terjesztitek az mplayer
forráskódjában, ergo ti inkább megüthetitek a bokátokat, mint a
felhasználók, akik csak nézik a DVD-t az mplayerrel...

Mindenesetre tovább nem akarok foglalkozni az üggyel, nem flame-t akarok
generálni, csak szeretnék tisztában lenni a jogi dolgokkal. Szomorú, de
kb 40e HUF-ot ki kell adni azért, hogy odahaza a kompjúteren DVD-t
nézhess (WinXP + Cinemaster codec pac), ha teljesen legális akarsz
lenni. :-((( Linuxos DVD player még kereskedelmi forgalomban úgy tudom,
hogy nincs.

Ez a helyzet idehaza, legalábbis a kutatásaim szerint... Ha van
valakinek egyéb referencia-infója (nem értelmezések, meg
"hallottam"-ok), akkor ossza meg please...

Üdv,

Balázs Szabó (dLux)
dlux at dlux.hu