[Mplayer-felhasznalok] svcd konvert

LeVA leva at fbi.hu
Mon Oct 27 17:52:05 CET 2003

Hello!

Meg egy par napja szerettem volna nehany filmet attenni svcd-be
(osszecsomagolva .cue+.bin-be), ugyhogy gondoltam mencoderrel csinalok
nehany mpeg2-t. Ma mar egyaltalan nem szeretem se az mpeg2-t, se az
svcd-t, se pedig a szgepemet :)
A dolog ugy kezdodott, hogy fogtam az avit, es ahogy ezt mar a levlisten
is olvastam mplayer -dump[video|audio] -val szetvalasztottam.
Meglepodtem, amikor a kapott videodumpot le akartam jatszani, es
aszondja az mplayer, hogy "AVI: Nincs képfolyam?! Írj a szerzőnek, lehet
hogy hiba :(". Ez amugy normalis, ugy ertem, most akkor ez a dumpfile ez
micsoda, meg egyaltalan mire jo, ha le sem lehet jatszani (vagy le
lehet, csak nem mplayerrel :)? Mindegy, megprobaltam ugy, hogy eloszor
atkodoltam az egesz avit hangostol mpeg2video-ba, es akkor utana
dumpvideoztam a kapott mpeg-et (mplayer -dumpvideo izebize.mpg). Ekkor
meg ezt irta: "Kódolt VOB file (libcss támogatás nincs befordítva!)
Olvasd el a doksit". Ahh, hat rogton ratapadtam a monitorra, es kerestem
a libcss szot mindenhol. Azt olvastam, hogy ezt a libcss izet az mplayer
forras magaban hordozza a libmpdvdkit2 kvtarban.  A configure azt irja, hogy
Checking for DVD support (libmpdvdkit) ... yes
Checking for DVD support (libcss - old style) ... no
Checking for DVD support (libdvdread - new style) ... disabled by
libmpdvdkit2

Az MPlayer a libdvdread és libdvdcss néven ismert könyvtárakat
    használja a DVD dekódolásához és lejátszásához. Ez a két program a
    libmpdvdkit2/ alkönyvtárban található ...

Ez azt jelenti, hogy ha a configure azt mondja a libmpdvdkit-re, hogy
jessz, akkor van libcss tamogatas nem? Ha pedig nincsen, akkor meg
honnan szerezzek olyan marha regi 0.0.1-es libcss-t, es egyaltalan
tenyleg szukseges ez? Jojo az is benne vana doksiban, hogy akkor
szukseges, ha szeretnek winyorol kodolt vobot lejatszani. Szeretnek.
Akkor mondjuk felraknam ezt az osregi libcss-t, es akkor a configure azt
mondana, hogy
Checking for DVD support (libcss - old style) ... yes
Akkor melyik libcss-t hasznalna majd az mplayer, azt a 0.0.1-est, vagy a
libmpdvdkit-est.
Jaj de mar nagyon eltertem a targytol. Szoval kesz van az mpeg2-m,
dumpolom a videot belole, ignoralom a sok libcss-es hibauzenetet, es
kapok egy szep m2v-t. Dumpolom az eredeti avibol a hangot. Amekkora
mazlim van, vbr mp3-al van dolgom. Szal kiszedi, kapok egy mp3-at, azt
lame-el decode-olom, es mp2enc-el (mjpegtools) mp2-be konvertalom. Most
akkor van mar .mp2-m, meg .m2v-m, semmi sem allhat az utamba,
multiplexelem oket: mplex -f 4 -o vegre.mpg izebize.m2v izebize.mp2.
Kozbe ilyeneket ir, hogy:

++ WARN: [mplex] Stream e0: data will arrive too late
sent(SCR)=536919600 required(DTS)=536919090
++ WARN: [mplex] Video e0: buf= 218861 frame=149132 sector=00323353
++ WARN: [mplex] Audio c0: buf=   3090 frame=228357 sector=00072747

Ez mit jelent?

Aztan a vegen ez is valami hibauzenetet ir ki:
**ERROR: [mplex] Too many frame drops -exiting

Ezzel befejezte a mukodest, de kaptam egy hasznalhato vegre.mpg-t, amit
lejatszhatok, sot tekerhetek, is meg hallhatok is. Es a legszebb az
egeszben, hogy csuszik a hang (vagy a video :).
Szepen kerek valakit (aki tudta kovetni a tortenetet ;), mondja el, hogy
szemely szerint o hogyan szokta elkesziteni sajat svcd-it, vagy a
baratja hogyan szokta, vagy a szomszedja. Azt is nagyon megkoszonnem, ha
valaki ravezetne, hogy az en verziommal mi a gond.

Elore is koszonettel:

LeVA