[Mplayer-felhasznalok] Pinnacle PCTV + g550

Bokor Norbert norbert.bokor at lebelier.hu
Mon Oct 13 14:11:44 CEST 2003

> Van valakinek tapasztalata Pinnacle PCTV tunerkártya + Matrox g550
> párosításról?

a tunerkártyám Hauppauge, a vidk. nVidia :)
de azért elmondom a tapasztalataimat

> Mondjuk mekkora szívás linux alatt kirakni a tv-műsort a
> tunerkártyáról a matrox TV-out kimenetére?

nézd meg az mplayer doksiját, én is az alapján lőttem be az nVidia TV-Outját, nálam
pillanatok alatt megvolt a lényeg (utána a finomítgatásokkal elment egy kis idő...)

> Hogy megy ez hardverice? Mintha a TV kártyákba kellene a VGA videó
> kártya kimenetet pass-through módban átvezetni, nem?  Ekkor
> hogy megy a  dual head??

nagyon nem így. A tunerkártyába érkezik a jel (pl. TV-kábelen, antennán, stb.),
kifelé a videokártyából megy az RCA, SVideo stb. jel a TV-be/Videoba

> Bocs a láma kérdésért, nekem még sohase volt tuner kártyám
> (se dual headem).

egyszer el kell kezdeni :)

> Milyen minőséget várhatok? (Vagy ez is RTFM?)
> Megüti a "sima analóg TV-zés" színvonalát?

nálam annyi a gond, hogy a nagyon sötét felületeknél úgy néz ki, mintha gyenge lenne
a mpg-tömörítés (blokkosodik), és ha a monitoron megy a 70 Hz-es kép, akkor a TV-n gyors
mozgásoknál van hogy a képernyő felső részén az egyik frame látszik, az alján meg már a másik,
de azért ez nem olyan vészes. Ettől eltekintve bizonyos értelemben szebb a kép,
mint a monitoron, ugyanis a TV kissé 'elmossa' a részleteket, nem látszanak annyira a hibák.
A színek teljesen mások mint a monitoron, de ez alighanem nagyrészt az 1000 éves TV miatt van.