[Mplayer-felhasznalok] Pinnacle PCTV + g550

Arpi arpi at thot.banki.hu
Mon Oct 13 14:43:12 CEST 2003

Hi,

> a tunerkártyám Hauppauge, a vidk. nVidia :)
> de azért elmondom a tapasztalataimat

> nézd meg az mplayer doksiját, én is az alapján lõttem be az nVidia
> TV-Outját, nálam
> pillanatok alatt megvolt a lényeg (utána a finomítgatásokkal elment egy
> kis idõ...)

miert lenne szivas?
mplayer, xavtv, tvtime stb. mind tudja
de anno Pontscho hekkelt olyan mga_vid-et ami tuner kartya kepet direktbe
overlayra rakta, cpu usage nelkul.

nem. sokkal rosszabb!
es ennek a fo oka az interlace, meg a TV tehetetlensegenek a hianya.
elobbin lehet kulonbozo deinterlace szurokkel segiteni, de attol meg
nem fogsz 50fps-es mozgokepet latni. bar a mplayer tfields filtere es
a tvtime progi is tud ilyesmit, de jo gyors gep (es vga kartya) kell nekik.
a masik a TV tehetetlensege (lassu kepfrissules, a monitorhoz kepest),
ami a gyakorlatban temporal noise filterkent mukodik. ezt is lehet
emulalni -vop denoise3d stb, de nem az igazi meg.

> nálam annyi a gond, hogy a nagyon sötét felületeknél úgy néz ki, mintha
> gyenge lenne
> a mpg-tömörítés (blokkosodik),

allitsd feljebb a peak bitratet

> és ha a monitoron megy a 70 Hz-es kép,
> akkor a TV-n gyors
> mozgásoknál van hogy a képernyõ felsõ részén az egyik frame látszik, az
> alján meg már a másik,

ez az amirol beszletem, igy jar (tobbek kozt) aki nvidiat vesz.

> de azért ez nem olyan vészes.

hat engem pl. baromira tud zavarni

> Ettõl eltekintve bizonyos értelemben szebb a kép,
> mint a monitoron, ugyanis a TV kissé 'elmossa' a részleteket, nem
> látszanak annyira a hibák.

igen ez a tv "hardveres" noisefilterje :)

> A színek teljesen mások mint a monitoron, de ez alighanem nagyrészt az
> 1000 éves TV miatt van.

az a legkevesebb, -vop eq2 azt allitgatsz
xv-nel vagy matroxnal az se kell.

Developer of MPlayer G2, the Movie Framework for all - http://www.MPlayerHQ.hu