[Mplayer-felhasznalok] Ati Radeon 9200

PÁSZTOR György pasztor at sagv5.gyakg.u-szeged.hu
Sun Oct 12 13:46:23 CEST 2003

Hali,

"ZIEGLER Ga'bor" <ziegler at alpha.tmit.bme.hu> írta 2003-10-12 12:53-kor:
> Az tény, hogy az ATI weboldalán vannak letöltehtő Linux driverek (dehát
> az nVidia-n is vannak), ugyanakkor az RTFM szerint lehet, hogy csak VESA
> módban tudom a TV kimenetet hergelni.
Én valóban csak vesa _és_ svga módban tudtam a TV-kimenetet használni. De a
vesa és az svga alá, lehet tenni a vidix drivert is, ami az nvidiához csak
nemrég került bele a CVS verzióba, míg az atinál már régóta kifogástalanul
működik.
És ha -vo svga:vidix -et vagy -vo vesa:vidix-et használsz, akkor már nem a
procinak kell nyújtania a képet, hanem a kártya fogja nyújtani a képet, és
itt az egyik fontos dolog: az ATI hardveresen sokkal szebben nyújtja a
képet, mint az Nvidia. (Ilyesmire gondolok, hogy az nvidia olyan ronda
libafospirosaszöld pöttyöződést csinál a gagyibb minőségű filmekkel, míg
ati-n gyönyörű szép képe van)
A másik fontos: az ati 50Hz-en járatja ilyenkor a monitort is, de az pont
töbszöröse a PAL-ban levő 25-nek, és nem lesz az, amit nvidiánál látni,
hogy mikor oldalra mozog a kamera, akkor a kép felső 1/3 ában, vagy
2/3-ában az előző képkockát látod, még az alsó 2/3 vagy 1/3-ban a következő
képkockát.

Üdv:Gyur!
----------[ Free Software ISOs - http://www.fsn.hu/?f=download ]----------
PÁSZTOR György                                 e-mail: pasztor at fsn.hu