[Mplayer-felhasznalok] MSI MS-8890 GEF4 MX440-8X kerdes

ZIEGLER Ga'bor ziegler at alpha.tmit.bme.hu
Sat Oct 11 13:40:35 CEST 2003

Arpi wrote:

> ezt ugy mondod, mintha nem lenne alapja az altalanos nvidia fikazasnak.
>
>elhiheted, hogy nem a logojuk nem teccik, melyebb oka van a fikazasnak.

Elhiszem, de ez ügyben lásd lentebb.

>te meg a doksit, ahol az altalanos fikazas is reszletezve van.

Gondolom a closed-source-re, meg lilacsikos bugra, meg a társaira
gondolsz. Ezt mind olvastam.
Viszont én írtam azt is, hogy a fikázás a GEf2-ről szól, mint "friss"
chipset-ről", ezért kérdezek EGY KONKÉRT PARTIKULÁRIS NVIDIA kártyáról,
a  fikázós rtfm-ben említetteknél frissebb chipsettel.

>hat a scart csak egy csatlakozo, azon belul mehet composit, svideo es rgb
>is. attol fugg a tvden/videodon melyik labak vannak bekotve.

Állítólag "fullos", de utánanézek.

>svideo->composithoz elektronika kell, a chroma csatornat bele kell
>keverni a luma-ba, kulonben csak fekete feher kepet kapsz.
>az mas kerdes, hogy a legtobb (de nem mind) svideo kimenetes kartya ezt
>belul tartalmazza, tehat kepes belul keverni a 2 jelet es igy az svideo
>csatlakozon composit jelet kiadni. ha ilyen a kartya, eleg a kabel hozza.

Ez viszont nagyon hasznos információ, ezt köszönöm.

>amugy ha mar tvout, en a helyedben nagyon meggondolnam a kartyat, a
>legtobb tvoutos kartya ugyanis fuggetlen oszcillatort hasznal a tvouthoz
>es igy szepen csikozik majd a tv kepe a vizszintes mozgasoknal.
>(nem igazan lehet egy 720x576x24hz kepet kirakni mondjuk 800x600x50hz-re
>mellekhatasok nelkul)  az interlaced kimenetrol nem is beszelve.
>nem sok kartya tudja a tvoutot rasyncelni a BES-re, hogy ezt elkerulje.

Ez is hasznos infó, köszönöm. Azt, hogy ezt melyik kártya tudja, az
gondolom RTFM a részedről, de van egy tippem a "BES" szó miatt: Matrox.
Ez  ügyben ismét csak lásd lentebb

>de amugy vegyel nvidiat, mert megerdemled.

Na, azért emlegettem a Netiquettet. :-)
Mint sokszor írtam volt (csak a jelek szerint sose jutott el a kognitív
tudatosulásig) SEx-es KÁRTYÁT KELL VENNEM/TUDOK VENNI, VAGY SEMMIT.
Aztán azt is írtam neked magánilag: SEX-ben NEM ÁRULNAK MATROXOT.
Legalábbis a tudomásom szerint nem.

 Ha nem lenne SEx, akkor  még sokáig a P-I 200MMX, és Matrox MGA 1064SG
[Mystique] (2MB RAM) párossal nyomulnék.
Ezek után menyni hasznossága vann ennek: "vegyél nvidiat, mert
megerdemled." Semmi. :-)

Megérdemlem, így van, mert a szorgos munkámmal megkeresett
adóforintjaimra kapható adóvisszatérítésemből veszem.

Tájékoztatásul írom csak, hogy SEx-ben ezen kívül vehetek Radeon-t, is
amiről legalább ennyi fikázást olvasok a szájton, mint az nVidiáról.
Csak aok a Radeonok >2x annyiba kerülnek. (17100 a GEf4, míg a Radeonok
3xezer forintok.)

Kérdés pusztán az, hogy megér-e >2x-annyit egy Radeon?

G.