[Mplayer-felhasznalok] Fura zorejek..

Arpi arpi at thot.banki.hu
Thu Oct 9 22:39:31 CEST 2003

Hi,

> [...]
> hallottam, hogy az ogg azért nem terjedt el sokáig a hordozható CD
> lejtászókban az mp3-as lejátszókkal szemben, mert ezekben a cuccokban, csak
> integer végzésére alkalmas proci van, vagy ebben teljesít nagyon jól, nem
> tudom... De a lényeg, hogy az eredeti frau féle referenciaalgoritmussal
> teljesen ekvivalens integer only algoritmus is létezik, amennyire én tudom.
> Jah, és azért mesélem, mert amikor mesélték, akkor pont azt mesélték, hogy
> mostmár az ogg-nak is megvan az esélye a terjedésre, mert mostmár arra is

imho te erosen kevered az algoritmus es az implementacio fogalmat.
elmeletben minden algoritmust lehet integer only implementalni:
- ha csak egesz szamokat hasznal, akkor trivi
- fixpontosan, pl. 16.16 (asszem a libmad es az ffmpeg igy csinalja)
- racionalisan (tortszamkent, minden szam leirhato 2 integer hanyadosakent)
- hatvany alakban (vegulis ennek egy spec esete a fixpontos): x*n^y, n konstans

ebbol hatekonyan (gyorsan) csak az elso 2-t lehet implementalni mai cpu-kon.
mivel az mp3 eredetileg float alapu (nemcsak egesz szamokat hasznal, sot...)
igy marad a 2., ami szep de veszteseges. az mas kerdes, hogy ez a veszteseg
elvileg elhanyagolhato a mai hangkartyak felbontasahoz ill. zajahoz kepest.

> -> Nincs minõségromlás,

de van.

> és bizonyos procik (pl. amd) integer számolásokban
> többszörös teljesítményt nyújtanak, ugyanazon a frekin, mint bizonyos

hat ha csak az ALU reszt nezed, akkor igazad van (a CPU ALU utasitasai
fajlagosan gyorsabbak az FPU ALU-nal, legalabbis a kicsit regebbi cpu-knal,
a ghz-s gepeken mar ugyis a memoria a szuk keresztmetszet)
de ma mar a SIMD vilagaban elunk, es 3dnow / sse utasitasokkal sokkal
hatekonyabban implementalhatok az mp3 dekodolo algoritmusok mint ezek
integer atiratai (amik hosszabbak, altalaban tele van table lookup-al
es ide-oda bitshiftelgetessel).
emiatt az mp3lib (3dnow/sse optim) kb 2x gyorsabb az ffmpeg-nel (mmx).

amugy ha a nem PC_t nezzuk, akko rvaloszinu az integeres kod a gyorsabb,
mert non-x86 cpukban ritka az sse/3dnow szeru float-vector utasitasok,
ha van is valami SIMD az inkabb csak integerre jo.
az ARM-ban meg pl. nincs is FPU.

Developer of MPlayer G2, the Movie Framework for all - http://www.MPlayerHQ.hu