[Mplayer-felhasznalok] Lemezmeret

Arpi arpi at thot.banki.hu
Sun Jan 26 18:33:42 CET 2003

Hi,

> Szia!
>
> Talan a vcdimager doksijaban van leirva, hogy az (S)VCD-n nincs hibajavito
> kod, a zenei ill. adat CD-n meg van. Ezert az (S)VCD-k sokkal erzekenyebbek a

a zenein sincsen (ezert talaltak ki olyanokat mint a cdparanoia es ezert
nem egy sima dd az audio grabbeles, mar ha jol akarja csinalni valaki)

csak az adat cd-ken van ecc.

> Az (S)VCD elejen is van egy ISO Track, ami hibajavito koddal egyutt irodik a
> lemezre, csak a tobbi raw data.
az opcionalis
mondjuk windoznak altalaban kell. linuxos playereknek nem.

> Tapasztalatom szerint egy VCD-re kb. olyan hosszu vcd formatumu mpeg1 fer fel,
> mint amennyi wav zene.
ez igy van, leven ugyanaz az olvasasi sebesseg (kompatibilitas vagy mi)

> Azt meg nem ellenoriztem es nem tudom, hogy kulonbozo progik lemez merethez
> melyik meretet kerik (VCD v. CD). Ill. hogy egy 74, 80, 99 perc meretu
> CD-R-re hany MB (S)VCD adat irhato.

2324/2048 a szorzoszam koztuk.
(2324 byte egy VDC/audiocd sector mig 2048 egy adatcd sector meretebyteban.
a szektorok szama meg _csak_ a CD meretetol fugg, es masodpercenkent 75 van,
tehat 80 percesnel elvileg 80*60*75 sector van ami 737280000 byte azaz 703MB
adatcdnel, es 836640000 byte==797MB audio/video eseten (mpg/wav))

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu