[Mplayer-felhasznalok] Lemezmeret

Robert Klug rklug at arcor.de
Sun Jan 26 12:54:11 CET 2003

Szia!

Talan a vcdimager doksijaban van leirva, hogy az (S)VCD-n nincs hibajavito
kod, a zenei ill. adat CD-n meg van. Ezert az (S)VCD-k sokkal erzekenyebbek a
serulesekre, karcokra. Ill. ezert fer tobb egy (S)VCD-re mint a tobbi CD-re.

Az (S)VCD elejen is van egy ISO Track, ami hibajavito koddal egyutt irodik a
lemezre, csak a tobbi raw data.

Ha jol tudom, akkor annak idejen Philipsnek majdnem kesz volt a Video CD-je
optikaval, de azt nem lehett akkor eladni. Ehhez adta a Sony az adatkodolo
tehnikajat hibajavitassal es abbol lett a zenei CD.

Tapasztalatom szerint egy VCD-re kb. olyan hosszu vcd formatumu mpeg1 fer fel,
mint amennyi wav zene.

Azt meg nem ellenoriztem es nem tudom, hogy kulonbozo progik lemez merethez
melyik meretet kerik (VCD v. CD). Ill. hogy egy 74, 80, 99 perc meretu
CD-R-re hany MB (S)VCD adat irhato.

Robi