[Mplayer-felhasznalok] Default ertek a "-vop expand" opciohoz

Kercso Jozsef jozsefke at freemail.hu
Thu Jan 23 12:29:43 CET 2003

Sziasztok!

   Elore bocsatanam, hogy meg teljesen zoldfulu vagyok az mplayer-t
illetoleg, ezert ha nagy hulyesegeket irok, ne rohogjetek.
Nemreg kezdtem hasznalni az mplayer-t es egy apocska javaslatom lenne.
Ha az ember azt szeretne, hogy a felirat ne a filmre, hanem a kepernyo
aljan fennmarado ures helyre keruljon, akkor hasznalja a -vop expand
opciot. Ez igy mind szep es jo, csak annyi a gond, hogy ennek a default
erteket soha nem lehet hasznalni, mert akkor annyi mintha meg sem adtuk
volna. Mi lenne, ha valami "hasznalhato" default-erteke lenne. Hogy
szerintem mi a hasznalhato, azt egy peldaval szemleltetem:
Legyen egy 640*272-es szelesvasznu filmunk. Azt szeretnem, hogy full screen
eseten a felirat a kepernyo aljara keruljon a kep pedig, ahogy azt
termeszetesen elvarja az ember, a kepernyo kozepere. Ehhez a kovetkezo
szamigalast kell vegeznem:
- a kepet meg kell nagyobbitani 640*480-ra, hogy full screen eseten megmaradjon
a 4/3-as arany.
- ahhoz, hogy a kep majd kozepre keruljon ki kell szamolni (480-272)/2=104 - t.
- majd az mplayert a "-vop expand:640:480:0:104" opcioval elinditani.

Ez eleg kenyelmetlen, persze lehetne egy scriptet irni, ami mindezt elvegzi
helyettem, de szerintem elegansabb lenne, ha ezt az mplayer elvegezne mondjuk
mind az "expand" parameter default erteke.

Mit szoltok ven rokak, nagyon elrugaszkodott otlet ez tolem? :)

joco