[Mplayer-felhasznalok] OFF: C, C++, Java es tarsai

Toth Csaba tocsa at inf.bme.hu
Fri Jan 3 14:56:47 CET 2003

Hi!

On Thu, 2 Jan 2003, Petz Andras wrote:

> inditottam el. Ami meglepett, hogy a Java nyelvrol nem irt senki semmit.

Szerintem azert, mert az annyira irrealis gondolat volt, hogy
automatikusan ignorol-ta mindenki. De mar akkor latni lehetett, hogy
komolyan gondoltad, mert valami olyan logikai kontextusba helyezted, ami
gyorsank feltetelezte a Javat (nem emlexem pontosan, de vmi ilyesmi: ha a
C++ lassu, akkor miert nem probalunk Java-t).

Ezek szerint te a Java-t gyorsabbnak gondolod a C++-nal?
A fennt idezett logikai osszefugges teljesen rossz. Bar sulyos globalisan
ilyeneket kijelenteni, de ha mar nagyon kell, akkor sebessegben:

C > C++ >> Java.

multithreading egyelore nem erinti az mplayert. A Java egyebkent
thread-ekben bajnok, a JVM oriasi mennyisegu thread-et kepes generalni.

> elerheto jo kis #ifdef-ek aran, azert az UTF-8-as sztringkezelessel meg
> kell szenvedni C-ben. No meg eleg keves C-ben az XML ertelmezo es XSLT
> Pedig manapsag szerintem nagyon fontos a hordozhatosag, es noha C-ben is

UTF-8? Hol erinti az mplayert? Feliratok?

Egyebkent C/C++ ala is van Xerces (Apache DOM/SAX). En mar hasznaltam. De
minek az mplayernek XML?
De van Xerces-nel joval gyorsabb C/C++ XML konyvtar is.

> Ja, es a jovo legnagyobb igerete, a webszolgaltatasok szinte kizarolag
> a JAVA-hoz kapcsolodnak gyakorlatilag (bar elmeletileg lehetne C-ben
> is irni), meg C++-os megvalositasa is csupan egy letezik (WASP Server
> C++).

??? Ez hogy jon ide ???
Szerintem valami agymosason vettel reszt. Amit leirsz lehet, hogy igaz, de
hogy jon ide?

> Ellenben a fentebb emlitett szabvanyokhoz (XML, XSLT, SOAP, WSDL)
> valoban a JAVA-ban a legkonnyebb megvalositast irni, meghozza komoly
> hatekonysagromlas nelkul megteheto.

Ez igy igaz.
Hogy jon a SOAP a az MPlayer-hez? Lehet hogy csak en nem latom.

> A szabvanyokhoz valo alkalmazkodas szerintem elkerulhetetlen, kulonben
> otszor annyi munka programok kozotti egyuttmukodest kieszkozolni.Amit
> lehet, azt egyszeru parancssoros programmal inteznek el, akar C-bol
> akar Java-bol kliens oldalon, amit nem, azt bongeszovel es csak a
> legritkabb esetekben folyamodnek kulon grafikus kliens megirasahoz.
> Igy a hordozhatosag problemaja nagymertekben csokkenne.

Egyebkent alapvetoen jo gondolatokat irsz le.

Udv.

--

tocsa