[Mplayer-felhasznalok] C, C++, Java es tarsai

Pásztor Szilárd silicon at inf.bme.hu
Thu Jan 2 15:37:33 CET 2003

Petz Andras:
> A DVDNAV-os kerdesre ugyan nem kaptam valaszt, de latom jo kis vitat
> inditottam el. Ami meglepett, hogy a Java nyelvrol nem irt senki semmit.

Ne lepjen meg. A JAVA egy rakat dologra alkalmatlan, tipikusan MINDENRE, ami
az mplayernek kell.

> Pedig manapsag szerintem nagyon fontos a hordozhatosag, es noha C-ben is
> elerheto jo kis #ifdef-ek aran, azert az UTF-8-as sztringkezelessel meg
> kell szenvedni C-ben. No meg eleg keves C-ben az XML ertelmezo es XSLT
> feldolgozo, ami manapsag egyre fontosabba valik. A Java legalabb

Mondd, neked ezért fizet valaki? (M$?)
Finoman szólva offtopic, a reklámozásról nem is szólva, ki a túrót érdekel
a sok hordaléka egy iszonyat lassú nyelvnek, aminek az egyetlen előnye a
C-vel és Perl-lel szemben (IMO) az, hogy objektum-orientáltsága miatt
divatos, mert megfelel a mai vakuljparaszt-vizilóbézikes
managgaszemléletnek, a "lassú, de legalább használhatatlan" szlogen
jegyében.

> megvalositasa is csupan egy letezik (WASP Server C++).Teny, hogy pl. multimedias dolgok, jatekok irasara nem lehet JAVA-t
> hasznalni, ezert nem is kell az mplayernek JAVA-s port. Ellenben a fentebb

Ez az egyetlen mondat, ami ide tartozik, és ez teszi fölöslegessé az összes
többit.

> emlitett szabvanyokhoz (XML, XSLT, SOAP, WSDL) valoban a JAVA-ban a
> legkonnyebb megvalositast irni, meghozza komoly hatekonysagromlas nelkul
> megteheto.A szabvanyokhoz valo alkalmazkodas szerintem elkerulhetetlen, kulonben

A "komoly hatékonyságromlás nélkül"-re majd térjünk vissza akkor, amikor
megírtad JAVA-ban mondjuk a Lanczos filtert a scalerhez és sikerült úgy
megoptimákolnod, hogy már csak egy nagyságrenddel vagy lassabb, mint ami
most a kódban benne van.

> otszor annyi munka programok kozotti egyuttmukodest kieszkozolni.Amit lehet, azt egyszeru parancssoros programmal inteznek el, akar C-bol

És ötször annyi munka használható programot létrehozni, ami nem ötsoros
szövegfile-t kezel, hanem mondjuk valami komolyabb feladatot végez.

> legritkabb esetekben folyamodnek kulon grafikus kliens megirasahoz. Igy a
> hordozhatosag problemaja nagymertekben csokkenne.

Az mplayer hordozhatóságának problémája IMO leginkább arra korlátozódik,
hogy hány videokártyához van meg az ALACSONY szintű driver és hány
architektúrára van optimalizált asm kód. Csupa olyan dolog, amiről a JAVA
még életében nem hallott és valószínűleg nem is fog soha.