[Mplayer-felhasznalok] Re: Mplayer-felhasznalok Digest, Vol 1, Issue 626

PÁSZTOR György pasztor at sagv5.gyakg.u-szeged.hu
Thu Jan 2 11:38:56 CET 2003

Hali,

"Szasz Pal" <spacel at email.ro> írta 2003-01-02 12:23-kor:
> Azert itt alljunk meg egy szora!
> Nem szereted a C++-t ? nem muszaly hasznalj belole mindent (exceptions,
> templates) Nem muszaj objektum orientaltan gondolkodj mini\dig, amikor C++-ban programozol
> Lenyegen a C++ az C es meg egy csomo dolog pluszban, amit vagy hasznalsz, vagy NEM!
Inkább megfordítanám a dolgot.
C-ben is lehet objektumorientáltan gondolkodni: Nézd meg, hogy pl. a fopen
egy FILE * -ot ad vissza, vagy az open egy int-et, sít. mind egy objektumot
azonosít, és az adott objektum kezeléséhez tartozó metódusokkal kezeled
őket. Anyiban más a dolog, hogy itt a te felelősséged, hogy a hozzátartozó
eljárásokkal kezeld le a dolgokat.
De ha teszem azt az open által visszaadott fd nem épp egy int típus lenne,
akkor pl. a select-nek, hogy a halálba adnád meg a legelső paraméterét? Ti.
annak explicite >-nak kell lennie, mint a set-ekben felsorolt max.
De ez csak egy hirtelen eszembe jutó és vsz. hülye példa. A lényeg, hogy
akármilyen library-t is megnézel egy OS-en mindet előszöris C-ből tudod
hívni, és nem véletlen, hogy ezekhez más felsőbb nyelvekből már csak
wrapperokkal tudsz hozzáférni. Épp ezért hatékonyabb a mezei C püré!

> Peldaul en sokszor hasznalom a C++-t azert mert szeretem az osztalyokat. Nem feltetlenul teszek mindnent osztalyba, de sokkal attekintehobb,m es azok a virtual metoduoks eleg jol jonnek.
Az áttekinthetőség rajtad is múlik. Pl. ha csinálsz egy osztályt, akkor
klasszikusan megteheted, hogy az összes hozzátartozó függvényt egy bizonyos
prefix szerint nevezed el. Lásd pl. postgresql vagy mysql C interfészeit.
Bár nemrég írtam egy kis proggy-t C-ben, mert nem akartam a gépet fölösleges
szemetekkel terhelni, aminek az össz dolga annyi, hogy adatokat olvasson be
Soros portról, és azt utána vmilyen megadott módon adatbázisba rögzítse.
php-ben már láttam a mysql és postgresql interfészét, és meglepődtem, hogy a
jó dokunak köszönhetően (bár nem Gabu írta:-) ), milyen egyszerű volt
megírni. Még az is megértette a program működését, aki csak php-ben tud, és
csodálkozott, hogy "jé ezt még én is értem".

> Ugyhogy ha pontosak akarunk lenni, akkor nem a c++ lassu, hanem a templatek es exceptionok hasznalata. (sot, ha jol tudom a templatek sem lassitjak... csak a forditast)
Imho az lassít, hogy még egy köztes lib. kell csak ahhoz, hogy egy csomó
olyan szemetet biztosítson neked olyan dolgokhoz, amire amúgy rohadtul nincs
is szükséged.

PS.: PLS Tördeld a soraid!

Üdv:Gyur!
--
Pásztor György  JATE PTM V.           /        Utolsó mondás:
SZTE SZK & Ságvári Gimn. Linux rg    /      - Ne essenek pánikba, ez a gáz