[Mplayer-felhasznalok] A'rpi kilep?

Arpi arpi at thot.banki.hu
Thu Dec 26 16:50:58 CET 2002

Hi,

> Elmondom, mit gondolok errol:
>
> 1. Szerintem aki feature-t ker, nem feltetlenul koldul es nem biztos, hogy
> toled
> akarja a dolgot; latod, magatol is hozzafogott. Csak aki nem core fejleszto,
> annak fogalma sincs, hogy epp mit csinaltok es mit akartok meg belerakni.
miert? cat DOCS/tech/TODO
abban van amin dolgozunk/dolgozni fogunk.

amugy en sem ugy ertettem hogy tolem akarnak mindnet, de a tobbi core
fejleszto is ugyanilyen velemenyen van. egyszeruen nincs sem kedvunk es
- foleg - idonk nekunk nem kello hulyesegeken (vagy nem annyira
hulyesegeken) dolgozni. sajnos meg azokra sincs idonk amire nekunk
szuksegunk lenne... nem beszelve azokrol a valtoztatasokrol amik a mar kesz
vagy fejlesztes alatt allo egyeb featurekhez kellenenek.
(tehat pl. X ir valami featuret de hogya z mukodhessen Y-nak at kell irnia a
sajat kodjaban valamit, de Y-nak erer sincs ideje igy X fejlesztese is all,
nemhogy egy Z altal kitalalt otleten erennk ra dolgozni)

egyszeruen a project tulnott rajtunk - keves a fejleszto (es egyre kevesebb)
mig egyre tobba bug, patch, feature request stb

es amig arar sincs idonk hogy a kesz patch-eket atnezzuk es berakjuk (mar
ott tartunk hogy jo esetben 2-3 het mire egy trivial fix,e s tobb honap mire
egy nagyobb patch bekerul a cvs-be), addig a feature requestekre meg annyi
idonk sincs. es en meg mindig napi 5-10 oraban ezzel foglalkozom...

> 2. Lehet, hogy pont egy ilyen "koldulo" ember fog jo otletet adni neked.
nem kell otlet. az van nekunk is boven. ido kene inkabb.

> 3. Ha van valaki, aki nem ert egyet azzal, hogy magadnak fejlesztesz, az nem
> normalis, vagy nem ezen a vilagon el.
pedig eleg sok ilyen van
nap mint nap kapunk levelejet felhaborodott userektol akik nem ertik miert
szarjuk le az o kis egyeni problemaikat.

> 4. Akarmennyire is budos, te lettel az mplayer legendas alakja; ahogyan
> Torvalds
> a linuxe, meg akkor is, ha Torvalds is mar csak koordinal nagyreszt. Hat ha Te
> elegedett vagy, akkor hagyd abba nyugodtan a fejlesztest, de a koordinaciot
> egyszeruen nem hagyhatod abba. Nomen est omen.
mar eleg regota szinte csak koordinalok. es mar azt se gyozom, annyi melo...
nezd meg a cvslogot. ilyen heti fel mega kod megy be. tobb 10000 sor...
el tudod kepzelni mennyi ido azt atnezni, tesztelni, kijavitani (eleg ritka
a tokeletes, hibatlan patch amit ahogy van lehet commitelni, 99%-ban meg jo
par oranyi munka van mindegyikkel mire elfogadhato lesz)

-rw-r--r--    1 root     root        13759 Oct 21 13:50
MPlayer-0.90pre8-RMP4.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root          584 Dec 18 23:28
MencoderFrameDuplication.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root         1786 Oct 29 20:32 albeu-x11fix.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root        19323 Oct 15 21:02 bte.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root        52949 Oct 15 21:02 dvb-in.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root          877 Dec 18 23:26
freetype-autodetect.patch
-rw-r--r--    1 arpi     root         1771 Dec 11 20:35
freetype-configure.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root         4426 Dec 11 20:35 freetype.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root         1446 Aug 31 18:41
lavc_statsfile_errorchecking-patch
-rw-r--r--    1 arpi     root        19381 Dec 23 01:15 mplayer-cue.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root         1352 Dec  4 21:37
mplayer_per_file_config.patch
-rw-r--r--    1 arpi     root        16468 Dec 11 20:38 mux-mpeg.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root         3436 Dec  4 22:34 ogm-iconv.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root         7815 Dec  4 23:03 slices.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root         9471 Dec  4 23:05 spudec.patch
-rw-r--r--    1 ftp      ftp         26814 Dec 19 20:42 updated_help.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root         5299 Dec 18 23:29 vo_gl.c.diff
-rw-r--r--    1 arpi     root         1379 Dec 18 23:33 vo_wm_detect.patch

ezek igy a dontesre/javitasra/berakasra varo patchek... a datumokat erdemes megnezni.

koordinalason (mi inkabb mainatinelesnek hivjuk) kivul nem sok mindenre volt
idom, ill. amire volt az is a koord. rovasara (addig szunetelt a patchek
berakasa). ilyen volt kb a  libmpcodecs ota a realmedia es a quicktime
codecek tamogatasa, amin en is dolgoztam, ettol eltekeintve semmi komoly.
pl. a demuxer atirasa mar legalabb fel eve halasztodik, mert nincs idom
nekiallni.

> Van eleg okos fejleszto, akik
sajnos nincs eleg.

> kepesek meg jobba tenni az mplayert, de minden fejlesztesre te fogod ramondani,
> hogy okes.
sajnos az edeskeves.

amugy kedvem lenne kiprobalni, hogy minden dev-eng listatagnak adni cvswrite
jog, aztan elhuzni picsaba, vagy legalabbis kozolni mindnekivel hogy matol
nincs tovabb maintaineles, mindenki azt commitel cvs-be amit akar.
lennenek tippjeim hany percig(!) maradna mukodokepes a kod...

> 5. Szemelyes jellegu kerdes: mit csinalnal, ha abbahagynad ezt? Mert azt tudom,
> hogy nem birnad ki anelkul, hogy valamit ne fejlesztgess...
ezer (na jo annyi nem, csak a fele :)) masik projectem volt mielott az
mplayer ennyire beindult, es ezeket is kene folytatni...

pl. amit mar nagyon aktualis lenne: mailer3 es az amc
nem beszelve az uj otleteimrol.

az mplayer a quicktime supporttal elerte az ereteileg kituzott celt: mindent
le tud jatszani. innentol mar ugyis csak hulyesegek, extrak kerulnek bele.

Developer of MPlayer, the Movie Player for Linux - http://www.MPlayerHQ.hu