[Mplayer-felhasznalok] mplayer gyenge geppel

Arpi arpi at thot.banki.hu
Fri Dec 28 12:14:26 CET 2001

Hi,

> Esetleg mpeg1-nel (pl VCD), anno ha jol remlik olyanokat mondtak, hogy
> ahhoz eleg egy p100-as meg egy 2x-es cdrom kb. Bar ugy vettem eszre, hogy

nem a dekodolas a lassu. hanem a kep kirakasa.
rohely, de egy atlagos meretu divx dekodolasa sem eszi meg egy p200mmx felet
sem. viszont akkora felbontasu kepet mar nem bir realtiemciopyzni
videomembe. :(

ellenpelda: p3 733mhz + s3 trio3d/agp2x nem birta vcd-t sem. egyszeruen
annyira szar a kartya/driver. ugyanez a gep egy regi pci-os tseng6000-el 30%
cpuval vitte divx is.

de userek keptelenek felfogni hogy hiaba van 1600mhz-s athlonjuk attol meg
lehet lassu a gepuk, csak nem a proci a lassu.

> lassu gepeken (pl egy p100-ason) egy csomo mas player gyorsabb az mplayer-nel,
> de nagyobb orajelen megfordul a helyzet ...
igy van, megpedig azert, mert az mplayer abszolut nincsen optimalva nem
mmx-es procikra. (nincs semmi C es MMX kod kozott, mint pl. asm)

sok regi player, amiket meg 486/p1-re irtak azok nem az mmx-re epulnek es
ezert gyorsak mert sima cpu powerre vannak optimalva.

probald ki mmx nelkul forditva kb 10x lasabb lesz akar p3-on is.

a masik tevhit pedig a videokartya. mikro user ugat hogy 'pedig windozon
megy vcd fullscreenbe linuxon meg ablakba is akad'. ez siman videokartya
driver gond, nem tobb. windozra van jo fasza driver ami hasznal hw accel,
linuxra meg kb framebuffer szintu a legtobb kartyahoz. foleg 3-as X-ben.
es p1-re nem nagyon szokott a nep 4-es X-et tenni. de win98-at azt igen.

mailto:arpi at thot.banki.hu
http://esp-team.scene.hu